Tårta från Steinbrenner & Nyberg?
Som rubriken lyder,
Någon som köpt bröllopstårta från dem? Hur blev den levererad?
Vilken smak valde ni?
Som rubriken lyder,
Någon som köpt bröllopstårta från dem? Hur blev den levererad?
Vilken smak valde ni?
*puffar*
Hej Fröken Malm,
Jag har ju inte använt dem, men jag kollade själv upp dem för ett tag sedan. Det visar sig att man själv måste hämta tårtan hos dem senast 11.30 på lördagen ( Om det nu är en lördag man gifter sig, men det är ju vanligast )
Det tycker jag var lite dumt.
De har ju enormt goda moussetårtor. Särskilt de som heter Minty och Triple chock. Om man nu gillar choklad, annars så är passionsfrukt god.
Bara ett litet inlägg
chimmi,
Tack för svaret!
Det finns nog alltid nån som kan hämta tårtan samma dag.....hade ju iofs varit smidigare om de levererade den till festlokalen.
Min sambo köpte en födelsedagstårta där förra månaden, moussetårta med björnbär på mandelbotten. KANONGOD! Såg att de även gör den som bröllopstårta, det är därför vi undrar..
Kanske ska ta oss dit och provsmaka tårtor.....eller INTE, utan bara bestämma oss för den med björnbär så man slipper få beslutsångest.
Förresten, måste man boka provsmakning eller kanman bara dyka upp?
När vi provsmakade så köpte vi bakelser i de smakerna vi var intresserade av och fikade hemma. Frågade visserligen inte om man kunde prova på annat sätt, men det erbjöds heller inte. Annars så har ju S&N bakom Sheraton (som det inte heter längre) alltid sopplunch med tårtbuffé. Fast man har ju ingen kontroll över vilka tårtor som finns med där.
Vi provsmakade deras björnbärspannacotta, jorgubbscheesecake samt tripple chock. Har nog bara ätit chokladen i buffén vad jag kan påminna mig - och jag är ändå där och lunchar relativt regelbundet.
Resultatet av det hela blev tyvärr att vi fortfarande inte bestämt tårta. Fästmannen samt en till i provpanelen gillade verkligen björnbärstårtan, men jag är inte speciellt förtjust i mandelmassa och eftersom det var en väldigt tjock mandelmassebotten (typ 1/3 av bakelsens höjd) så blev det lite mycket. Personligen föredrog jag chokladen, men var rätt ensam om det.