• Lotta

Bröllopsnatt i Kristianstad/Hässleholm

Hejsan!
    Jag ska gifta mig i Vinslöv,men bor i Vellinge så jag har inte så mycket koll på Hotell i trakten,är det någon som kan rekommendera något?

• Svar på tråden Bröllopsnatt i Kristianstad/Hässleholm
  • nette

Va kul med någon så nära!Det finns tex Statshotellet i Hlm.
    Där finns fler, jag kan kolla det till dig snart.
    Men Kristianstad känner jag inte till, tyvärr, men där finns klart fler att välja på.
    Jag hr ioch för sig inte bott på hotell i Hlm heller, men du kan ju få namnen på dem!
    Jag ska springa ner o kolla!
    Ps; är den blivande maken härifrån då?
    Jag är från Hässleholm!Ds

• nette

Hej igen Lotta!
    Här kommer lite förslag på hotell , med tel. nr i Hlm;
    Hotell City, 41013 (lite mindre, tror jag)
    Stads Hotellet, 89000,www.statt-hlm.se
    Finjabacken hotell och vandrarhem, 16300
    Hotell Göingehof, 14330, www.goingehof.se
    (oxå mindre, inte samma klass som stadshotellet, men kanske mysigare eller billigare???)
    Lycka till!

• Ulla

Jag har bott ett antal gånger på stadshotellet i HLM. Skulle nog inte rekommendera det som bröllopsnattshotell! Det måste finnas mysigare alternativ i närheten!

• Lotta

Tack för tipsen tjejer.
    Nette,våra vänner äger vinslövs värdshus och sen ligger Vinslöv mittemellan Växjö där jag är född och Malmö där min kille är född.
    Bor du i Hlm?

• nette

Nä, Lotta. Jag är från Hlm från början och har bott där till jag var ca 20, men flyttade sen natursköna Vittsjö!
    Kram

• majsan

Christian den 4:es hotell i Kristianstad är pampigt. Ett mysigt alternativ är annars Österslövs bykrog alternativt Åhus Gästis. Mysiga pensionat finns annars i Vittsjötrakten.
    Inte heller jag skulle vilja rekommendera Stadshotellet i Hässleholm.

• PMH

Bäckaskogs Slott på andra sidan Kristianstad. Sök det under www.informus.se. Där kan du även hitta andra ställern i Kristianstadstrakten.

Jag tycker inte Hässleholm har lika mycket att erbjuda som Kristianstad.

• trollet

Hej!

Vi ska också gifta oss i Vinslöv, men har inte bestämt var vi ska övernatta ännu. Vi har uteslutit hässleholm, eftersom det inte känns så "mysigt". Bäckaskogs slott är fantastiskt. En bit att åka, men väl värt det. Strax utanför Vinslöv ligger Flädergården med både hotell och B&B(litet och mysigt).Leta via Hässleholms kommuns hemsida; turism.
    I Kristianstad finns ett hotell som ska vara jättemysigt; Lillemors. Lyca till!

• Lotta

Tack för alla tips.
    Trollet,när gifter du dej?

• trollet

Vi ska gifta oss den 31 maj.

Trollet

• cicelly

Kan rekommendera Tomarps gård utanför Kristianstad. Jättemysigt!!

• Lotta

Jag oxå den 31/5,vilken tid har dni?
    vi har 14

• trollet

Klockan 16.00.
    Var har ni tänkt ha er fest?
    Hur ska ni ta er från kyrka till festlokal?

• Lotta

Hej trollet!
    Vi ska ha vår fest på värdshuset,de som äger det är våra kompisar,vi ska förhoppningsvis ta oss dit med häst&vagn,ni då?

• trollet

Hej Lotta!

Vi ska ha fest i bygdegården. Vet inte ännu hur vi ska ta oss dit.
    Trollet

Svar på tråden Bröllopsnatt i Kristianstad/Hässleholm