• Ellas

Hur långt innan göra ansiktsbehandlind, portömning?

Jag vill göra en portömning, och förmning av mina ögonbryn
    Gifter mig den 17 Februari, så jag undrar om det är för sent eller om jag ska göra det en vecka innan?
    Någon som rekommenderar en bra klinik i Örebro?

• Svar på tråden Hur långt innan göra ansiktsbehandlind, portömning?
  • metall

Hej,

Arbetar som hudterapeut och vi rekomenderar ca 10 dagar innan, för att vi gör ren huden ordentligt vid en portömmning och då kan man få lite utslag efter. Det är sådant som var på väg upp. färga fransar och bryn brukar jag också rekomendera. man vill ju vara lite snygg när man vaknar brevid sin älskade.

Kan inte rekomendera någon i örebro tyvärr då jag arbetar i Stockholm.

Men gå runt i stan och kolla in ställena. Säkrast är att prova de med de mest kända märkerna.

Lycka till!

• fridapida

Jag går till en tjej på FACE stockholm. Hon som är där är jättetrevligt och duktig!

• Ellas

Jag bokade tid nu på måndag alltså 6 dagar innan mitt stundande bröllop. men nu blev jag lite orolig. Tjejen som svara i telefon sa att det är lagom tid & att det max tar 3 dagar för huden att återhämta sig...

• fridapida

Nu när jag gjorde så var min hud okej efter typ 3-4 dagar. Det är klart att det är lite tajt, men gör det ändå! Man känner sig så fräsch o len efteråt. Huden mår bra av det. Du kommer inte att ångra dig.

• Majsan_älskar_Martin

Jag funderade också på detta. Hos min frisör där jag ska göra hår och make har de bröllopspaket där det bl a också ingår ansiktsbehandling och formning av ögonbryn. Jag valde bort paketet eftersom jag inte vill göra ansiktsbehandling samma dag då jag aldrig gjort det för och min hud säkert reagerar. Men man kommer kanske dit och gör det några dagar tidigare. Jag får nog höra med dom...

• Modestie