• Februari07

Godaste drinken med vaniljvodka?

Vilken är den godaste drinken med vaniljvodka? Kravet är att den ska vara lätt att göra och inte har en massa olika andra spritsorter i.
    Någon?

• Svar på tråden Godaste drinken med vaniljvodka?
  • AnnaElefant

Kanske lite krångligt, men mums!

4 cl vaniljvodka, mangobitar (finns fryst på ICA) mixa och fyll på med 7up eller sprite.

• Mrs.K

Vainljboda + appel sourz + fruktsoda :) Enkelt och väldigt gott :)

(4cl vodka, 2 cl appelS och fyll upp med fruktsoda och givetvis lite isbitar)

• Mrs.K

och för er som inte vet så är Vainljboda ryska för vaniljvodka..... Eller så stavar jag som en kratta... Bara att välja alternativ ;)

• Kalar

Vaniljvodka, sprite och lite lime (1 lime klyfta) = Vanilla sky. Super enkel att göra och jättegod.

• vena cava

vanilla sky med lite apelsinjuice i är också jättegott :)

• Bruden blå

P3, min favoritdrink e gjord på vaniljvodka.

4-6cl vanlijvodka, en pressad lime, rasberry souer (en ganska regäl skvätt).
    skaka med is o häll upp i högt glas. Fyll på med sprite och lägg i lite blåbär eller hallon.

• littlepixiegrl

vaniljvodka + päroncider (typ Kopparbergs) + piggelinglasspinne som ställs i glaset :)

• frokennina

Både cosmo och apple martini är supergoda med vaniljvodka

• Februari07

Det är helt fantastiskt med BT! En liten fråga och en massa svar så snabbt! Alla låter jättesmaskiga men det är viktigt att det är enkelt...så jag tror jag ska ta och testa den ryska varianten med apple sourz och P3 med raspberry sourz.

• emlan1

vaniljvodka, frusna bär och sprite

• Dalabrud-07

Man kan också byta ut Apple Sourz mot Pineapple Sourz, också himla gott. Blandas på samma sätt.

• jocelyn

Jag drack en god drink med vaniljvodka och gröna druvor som "marinerats" i vodkan innan...är det någon som råkar veta vad det kan vara för drink? Den var vit/ljus i färgen...

• Lintuvirta

Min favorit...Vaniljvodka, sprite och en piggelinglass upponer i glaset...*mums*

• Fru Villa Solglimt

Favoriten är Vanilla sky
    Men det riktiga receptet är följande:

2 cl Vaniljvodka
    2 cl Sourz Pineapple
    2 cl Lime cordial (Rose's lime)
    fruktsoda

• anneluttan

Vaniljvodka, jordgubbscider och frysta jordgubbar (istället för is).
    SUPER-GOTT!!!!!!!!

• Marskatt

Åh vad bra tråd! Har länge funderat på vad vi ska göra av resterna av vår vaniljvodka. Jag kan ju inte baka tårtor i all evighet o hälla i den i fyllningarna heller! Kanon tjejer! Ska ta o se vad vi har hemma - kanske kan överraska sambon med nåt gott när barnen somnat!

• Malinanan

Vanilla Vodka, Svensk Vodka Smultron och Sourz Sour Apple

Serveras i ett highballglas fyllt med is.
    Fyll upp med Sprite, toppa med Roses Lime

smasken =)

• Februari07

Bra tjejer! Ja, det är ju faktiskt så med vanlijvodka att det är så gott att allt blir gott man blandar med det. Egentligen är min egen favorit att blanda mjölkdrinkar på det men det tänkte vi inte ha i vår bröllopsbar men får vi vodka över lär man ju sippa på det framöver....

Svar på tråden Godaste drinken med vaniljvodka?