• Anonym

Gula naglar

Är i stort behov av lite tips och råd. Förlitar mig helt på Er, ärade BT-vänner. ;)

Jag är kaffedrickare (i massor) och suger i mig en halv ask cigg om dagen (tyvärr :[ )
    På grund av detta har jag smutsgula naglar hur mycket jag än skrubbar och stoppar ner dem i citron. Gömmer skavankerna så gott det går med färgglatt nagellack.

Skulle ju såååå gärna vilja ha fina naglar till midsommar (bröllopet)och med begränsad ekonomi och med bröllopsutgifter i antågande finns det inte utrymme för några större utgifter.

Det bästa vore naturligtvis att sluta röka och begränsa antalet kaffekoppar, men jag vet att det inte kommer att ske det här året.

Har ni några bra tips eller koll på något bra medel att använda?
    Jättetacksam för alla idéer! :)

• Svar på tråden Gula naglar
  • Louise 2003

Hej du!

Jag vet inte om det hjälper för dig, men att alltid använda ofärgat underlack och remover utan aceton har hjälpt mig en bra bit på vägen för att få vita naglar. Det låter lite präktigt kanske, men det gör tydligen att naglarna inte drar åt sig pigment av de färgade nagellacken. Resten tänkte jag fixa med fransk manikyr. Lite ljust rosa och vitt lack på den stor dagen gör nog susen!

Lycka till!

// Louise

• Jj?

KAffe tror jag inte missfärgar naglarna. Och cigaretterna missfärgar bara naglarna på de fingrar du håller med.

Jag TROR som föregående talare att det kan vara att du alltid har målade naglar som missfärgar dem...

Jag slutade röka på nyårsdagen och har lovat mig själv alla pengarna jag sparar till personlig lyx. *myser* Det första kommer att bli ansiktsbehandling. Sedan manikyr och pedikyr. Låter det inte lite frestande? *ler*

*kram*

• Anonym

Å nu kommer jag att få mycket skäll... Men rökningen missfärgar visst naglarna, gör huden och håret fult, för att inte tala om alla andra skador som inte har med skönheten att göra. Jag har själv rökt och jag VET att det enda som gäller är att verkligen bestämma sig, och då menar jag VERKLIGEN BESTÄMMA SIG! Ett bättre och mer peppande mål än ditt bröllop kommer du nog aldrig att ha! Tänk också på att en minskning av rökningen är bättre än att fortsätta med samma antal cigg som idag!
    Jag håller tummarna för dig!!

• Anonym

(Anonym som startade tråden)

Louise 2003: Tack för tipset! Jag har också hört att flitigt användande av nagellack och acetonbaserad remover ger naglarna en gul färg.
    Jag skyller i och för sig inte bort ciggen eller kaffet för det, men flera icke-rökare jag talat med har det problemet med sina naglar (om än i mindre skala än mina). Jag testar i alla fall, tack! :)

Jj?: Lycka till! :) Jo, jag hade nog tänkt kunna skrapa ihop någon peng precis innan bröllopet för att kunna göra en sista "finish" på dem.

Anonym: Nej, du ska inte få skäll! :) Det finns dock skäl till att jag inte slutar röka nu. Jag har nämligen två stora projekt redan och med ett tredje så är jag rädd att allt skall falla. Skriver avhandling samt går på VV för att gå ner ca 20 kg. Sluta röka? Javisst! Men inte förrens tidigast till hösten.
    Men visst är bröllopet peppande! Har aldrig förr haft så lätt från att avstå godsaker och sakta men säkert smyga ner i vikt. :)

• Nyförlovad

Ni har alla rätt i det ni säger.
    Anonym: Det är ett måste att alltid använda ofärgat lack eller underlack om man vill ha målade naglar. Annars blir de garanterat missfärgade. Det kan tyvärr ta ett tag att få tillbaka din naturliga färg, men till midsommar är det nog inga problem. Eftersom jag jobbar med naglar har jag ett litet tips. Boka tid hos en nagelteknolog och berätta om ditt problem. De kan redan nu piffa upp naglarna och få dem att må bättre och återhämta sig. Det jag skulle göra är att skarpa bort död hud på nagel (det behövs för att den skall andas och må bra). Sedan ger man nageln en vitaminkick så det går fort. (kostar max 150 Efter det är det ofärgat lack under det färgade som gäller. Då garanterar jag dig snygga naglar till brölloppet. Det finns naturligvis andra metoder om man typ gifter sig om en månad. . . .

Lycka till !!

• Anonym

Nyförlovad: Så det finns hopp i alla fall! :) Och utan att det kostar skjortan dessutom!

Tusen tack! Du har räddat mig från mycket hårklyveri och antagligen från lovikkavantarna på midsommar! :)

Svar på tråden Gula naglar