• tsissi

Färganalys

Någon som har tips på var man kan göra färganalys i Malmö/Lund?

Hej!

• Svar på tråden Färganalys
  • tsissi

Ingen som gjort färganalys i Skåne?

• Linekulla

Jag hittade efter mycket letande en kvinna i Landskrona som utför färganalyser. Jag var på jakt efter en sådan till min mor i present och det var verkligen inte lätt! Vart jag än vände mig fick jag veta att det görs inte längre utan var stort på 80-talet!

Här är hennes kontaktuppgifter..: Colorcare Färg- och Stilanalys
    Fäladsgatan 3
    261 61 LANDSKRONA
    Tel: 0418-202 78

Men googla färganalys så ska du nog kunna hitta nåt närmre malmö eller lund!

• tsissi

Tack för svaret!
    I och med olika program på tv som t.ex. Stilpoliserna så har jag börjat intressera mig för färgernas inverkan. Kommer ihåg att det var poppis på 80-talet.

• Linekulla

Ja jag kan ju säga att vi fick en riktig aha-upplevelse av att gå på färganalys! Har fått vidgade vyer.. :)

• rocketqueen

Hehe, gör folk fortfarande färganalys?! :D

• Mrs Lavoillotte

det skulle vara en bra ide! skulle också vilja veta vilka är bästa färgerna för mig!

• rocketqueen

Ni ser väl själva vad ni passar i, eller?

• Mrs Lavoillotte

rocketqueen
    en extern blick är ofta bättre för att man brukar intala sig själv att man passar i färgerna man tycker om fast att dem kanske inte alls passar

• Lena+Mattias=sant

Vi har bara gjort det genom en bok på biblioteket, Color me beautiful.

Man får tips på nya färger som passar en ännu bättre som man inte hade testat annars. Jag hade tex inte testat orange, rostrött och rött om det inte hade varit för färganalys.

• Mrs Lavoillotte

vad bra att det finns en bok för det!
    så kan man göra det hemma!!

• Mrs Lavoillotte

visst finns det många färger man inte ens överväger att ta på sig!
    borde ta mig i kragen och våga lite annat nästa gång jag shopar!

• rocketqueen

Mrs Lavoillotte
    Jaså, det har jag inte varit med om på de senaste åren. Tror inte att jag brukar intala mig själv vad jag passar i...och gillar man en färg är det klart att man ska ha den! Nä, men visst ser man väl vad man ser bra ut i? Eller..?

Lena+Mattias=sant
    Jag har nog testat alla färger som går, och vet mycket väl vad som passar mig...

• Mrs Lavoillotte

många går runt i t ex rosa fast att det är inte många som passar i det...
    så det är väl att dem tycker om färgen men inte vet att dem inte passar i den..

• rocketqueen

Eller så tycker de att rosa är fint och struntar i om de passar i det, eller så är det så att det inte finns något absolut sanning vad gäller vad folk passar i - hur vet du att de inte passar i det, det kanske är du som bara tycker att de inte gör det? (För övrigt är rosa en färg jag aldrig skulle ta på mig överehuvudtaget... :D)

Svar på tråden Färganalys