Album utan plastfickor rule!! För mig i alla fall. Avskyr plastfickor, ta inte illa upp Julia, det är inget påhopp...
Jag ÄLSKAR att göra fotoalbum. Man måste inte mäta fotona, ögonmåttet brukar funka bra. Istället för fotohörn kan jag rekommendera fotoketter. Kanonbra! Man trycker bara på dem på baksidan. LIMMA ALDRIG FOTON!!! Det blir bara knöggligt. Tror dock att det finns ett speciellt fotolim, har dock inte testat detta. Kör med fotoketter för hela slanten.
Jag brukar sätta in fotona så det ser fint ut, (duh) inte för många på varje sida. Variera gärna "positionerna" på korten på varje sida, annars blir det lite tjatigt.
Varva med små minnen, kanske någons tal - postogram/telegram etc. När jag gör resealbum brukar jag sätta in små broschyrer och biljetter etc. Roliga små minnen helt enkelt. I vårt bröllopsalbum ska jag självklart sätta in vår inbjudan, vårt vigselprogram, menyhäften och tackkort. Även de telegram vi fick. Förhoppningsvis kan jag få tag i folks tal. När jag har hållit tal på bröllop har jag skrivit ut det på fint papper och gett till brudparet efteråt.
Ska börja med våra nästa vecka, ska först göra till familj och tärnor.
Lycka till!