Kuvertpris för buffe???
Jag undrar var som är rimligt för kuvertpriset om man har en förrätt som står serverad när gästerna kommer men sedan har en buffé när det gäller huvudrätten, samt eventuellt en enklara dessert.
Tacksam för svar!
Jag undrar var som är rimligt för kuvertpriset om man har en förrätt som står serverad när gästerna kommer men sedan har en buffé när det gäller huvudrätten, samt eventuellt en enklara dessert.
Tacksam för svar!
250kr kanske?
Det beror ju helt på vad kostnaden för buffén blir och sen om ni tänkt pinsha in eller inte..
Det ska ju i alla fall inte bli mer pengar för er än vad maten gick på.
MAX 200 tycker jag!
Det beror lite pa vad for sorts mat, hur mycket och kvaliten. Priset ska kur som helst INTE oversiga inkopskostnaden. Lokalhyra, klader, blommor etc star brudparet for sjalva.
Menar du kuvertpris som i vad du får betala en catering eller menar du kuverpris som vad gästerna kan tänkas betala dig?
vi betalar 195kr för detta:
Italiensk buffé
· Capreese (tomat och mozzarella sallad)
· Antipasto (Tre sorters korvar, lufttorkad skinka och mortadella)
· Pastasallad med grillade grönsaker i basilika och vitlök.
· Risotto med karljohansvamp och kycklingfilé
· Italiensk skaldjurssallad med dill, vitlök, svartpeppar och olivolja
· Parmesan och kalamata oliver
· Italienskt lantbröd, olivolja och balsamico vinäger
Jag får visst förtydliga mig. Alltså hur mycket man kan tänkas få betala till en catringfirma är jag ute efter. Mina gäster ska inte behöva betala något för maten, då får jag helt enkelt bjuda färre istället om jag inte har råd.
Här hittar du priser att jämnföra med, vet dock inte om de är dyra eller billiga (är nog i alla fall bra som ett första intryck...):
www.kungsgatan6.nu/asiatisk.php
Om du kollar på högersidan har du olika bufféer och olika priser.
Jag skulle gissa ca 200kr för maten och sen 200kr till om den alkoholhaltiga drycken ska ingå.
Ahaa, vi betalar 130kr för buffé.
Vi betalar 120:-/person för italiensk byffe (fast sen tillkommer 3000 men då ingår hyra av porslin samt att ha även kommer var dj under kvällen )
Catering,
Vi ska ha förrätt som står serverad när gästerna kommer, buffé, kaffe och bröllopstårta.
Det kommer kosta 350 kr/pers. Då ingår personal som dukar fram osv.
vi betalar 300kr/kuvert för italiensk buffé (varm och kall mat) men då ingår lokalhyra, porslin, linne, etc, men ej kökspersonal och dryck.
vår cateringfirma sa "vi kan göra buffé för 100kr/kuvert eller 800kr/kuvert, välj vad ni vill betala så fixar vi utifrån det". kan tillägga att blivande svärmor är kompis med hon som driver det stället, så det är kompis-pris =)