• rosarosen

Medelåldern för brudparet etc.

Undrar om det är någon som vet vad medelåldern är för kvinnor resp. män när man gifter sig? Efter hur långt tid gifter de flesta paren sig? Vet ni medelåldern på resp. förälder när man får första barnet? Hoppas att någon vet eller kan ge tips på hur man kan få reda på det. Vore intressant att veta.

• Svar på tråden Medelåldern för brudparet etc.
  • Mycket långt kvar

Du får kopiera hela länktexten och klippa in den i adressfältet.

• ~Annelie~

dvs ca 29 år år för kvinnor, 31-32 år för männen (2004)

• rosarosen

Tack för tipset! Det var en omfattande sida om man säger så. Kunde dessvärre ej hitta svaret på frågorna med läste lite annan intressant statistik :)

• rosarosen

Tack tack! Hur gamla kommer ni att vara när ni gifter er? Jag kommer va 27 och min m2b 33år.

• ~Annelie~

Om fruktsamhetstalen för år 1997 skulle gälla i framtiden skulle kvinnor få 1,52 barn i genomsnitt

• ~Annelie~

om man ska göra statistiken rätt ;)
    så är jag 26 år, 5 mån & min sambo 27 år, 7 mån :D

• Pickles

Jag kommer vara 30 (-2 veckor, mkt viktigt att påpeka ) och sambon även han 30 år.
    Vi fick vårt första barn när jag 26 år och 9 mån och andra barnet vid 28 år och 9 månader.

• NuÄrDetDags

Jag kommer att vara 31 år, 9 månader och 3 veckor och m2b kommer att vara 33 år, 2 månader och en vecka (om det hjälper någon ).

• Iskristallen

Vilken tajming, ,läste faktiskt om detta i morgontidningen! Källan var SCB. Medelåldern för giftermål är för kvinnor 27 år och för män 30 år.

• ~Annelie~

haha.. då vet vi det också...
    Tycker SCB's sida e helt omöjlig att hitta på

• rosarosen

Så bra med lite nya siffror! Håller med om att SCB´s hemsida var lite väl svår att hitta på.

• Lainan

Jag bidrar med lite statistik; jag 23 år, han 26 år, inga barn än...

• Lilla Li

Jag fyller 23 i mars, han fyller 28 i september. Vi gifter oss i augusti. :)

• appear

Ojsan, vilka gamlingar som gifter sig ;)

Själv är jag 21 i sommar när bröllopet sker, och min fästman 20 :D

Man är ju som snyggast nu så då får man passa på, jag menar, varför vänta när man älskar varandra och vill leva med varandra?

Jag vill inte förlora en dag med min underbara Jonatan!!!

//Hanna kär och galen

Svar på tråden Medelåldern för brudparet etc.