• Lena+Mattias=sant

Borgerlig vigsellokal nära Göteborg

Hejsan!

Svårt det var att välja rätt forum...

Har just varit och tittat på stadshuset i mölndal, det var helt okej men lite lite plats. Göteborgs rådhus hade varit bra men där får man inte viga sig på vardagar (hur fånigt som helst). Har kar att kolla partille herrgård då hon som håller i borgerliga vigslar där är på semester januari ut.

Nu undrar jag om ni har tips på andra bra vigsellokaler nära göteborg där man kan ha ca 30 gäster som tittar på under vigseln. Vi önskar även ha en vigsel cermoni som är lite längre än standard ca 20-30min

• Svar på tråden Borgerlig vigsellokal nära Göteborg
  • Ulrikagbg

Vi gifter oss borgeligt på Barken Viking. På däck vid fint väder, annars i en utställningshall inne på barken. Det finns ett fint hus i hörnet Södra vägen /Allén som jag vet att man kan gifta sig i. Någon berättade om ett fräckt rum inne på hotell Novotell vid Klippan. Och så har vi ju Gunnebo Slott i Mölndal, men det kostar tydligen några tusenlappar.
    Vigselcermonin blir ju längre beroende om ni ordnar med musik, diktläsning eller ber vigselförrättaren att säga något speciellt. Men själva vigselorden tar ju inte mer än mellan en halv till en minut tror jag.

• Lena+Mattias=sant

Tack då ska vi titta lite närmare på det

• Bröllopstokiig

Inga som har fler tips?

• TamLyn

Hej
    Vi gifte oss på Göteborgs Konstmuseum mitt bland all konsten, på Götaplatsen. Hyrde det efter stängningsdags en lördag. Jag kan inga priser eler så då det var ett tag sedan, men ring dit o fråga om du vill veta.
    De flesta av gbgs museer etc kan hyras för vigsel. Kul och annorlunda.
    Annars kan ni prata med olika hotell i stan som ofta har fina rum. Elite PLaza är t ex underbart! Eller varför inte Gathenhielmska huset vid stigbergstorget, eller någon annan ordenslokal?

• Lena+Mattias=sant

I morgon ska vi iväg och titta på lagerhuset i Trädgårdsföreningen. Det kostar 900kr/h att hyra så det blir inte så farligt dyrt.

Vi ska gifta oss en tisdag lunch så de flesta av museumen är nog öppna. Annars hade universeum varit fint :)

Svar på tråden Borgerlig vigsellokal nära Göteborg