• mullig

bröstpiercing

har varit väldigt sugen på att göra en bröst piercing vällllldigt länge men har varit rädd för att det "ska gå snett". vad du gjort en eller vad tycker du för övrigt?

• Svar på tråden bröstpiercing
  • SlottsBrud2008

Jag hade en tills jag opade brösten. Gjorde den när jag var 15 och hade den i 5 år ungefär.. inte haft några problem alls med den.
    Det kan ju ta väääldigt för bröstpiercingar att läka, men för mig gick det bara bra.

• missZapon

Jag har haft en tror jag hade den i typ 2-3 år utan problem, varade en del ibland med var bara noga med att tvätta ordentligt med destilerande tvål. Men F-N vad ont det gjorde. hade tänkt från början att ha en i varje men skulle aldrig göra om detta! Sen kan jag säga att första gången jag såg den på mig själv höll jag på att svimma. Det var i duschen dagen efter (hade plåster över i ett dygn) det var då lite blodigt och bara synen att se en stång rakt igenom sin egen bröstvårta så där! Jag var tvungen att lägga mig! Men jag vande mig...

Gjorde föresten den mitt i vintern och jag förstod först inte varför det gjorde så ont när jag gick ut. tills jag kom på att det gjorde ont när den styvnade. Skum känsla!

Ångrar lite att jag tog ut den nu när jag skriver om det. Är du sugen på en så gof or it. det är väldigt läckert!

• mrztigger

jag gjorde båda mina efter att ha ammat och fått noll känsel i vårtorna. sedan tog jag ut dem när jag gjorde min bröstförstoring och hade igna på två år. sen jag en dag och petade ut smuts med en nål, de kommer rätt mycket smuts även efter att inte ha haft nått i på flera år, ialafall så gled nålen igenom och jag satte dit piercingarna igen och ångrar mig inte!!

det gör ont så inni... men det går över sanbbt

• pickolina

Tänk till bara innan du gör det.. Av samma anl som "mizztigger" nämde. Jag har försökt att få mina "hål" att växa igen, tre st i öronen och ett i naveln... Dom kommer aldrig att växa igen och blir som pormaskar, fyllda med skräp... Så jag måste "tömma dom" regelbundet och hålla efter... Så det är inte direkt något man kan ångra om man säger så.

• mrztigger

det kan lukta väldigt illa om man inte rensar ord. det bildas juh rätt mycket svett mm under en bh, som alla tjejer vet,. pungsvett är gott jämfört med vissa bh:ar *asg*

• pickolina

Det kan även bli inflammerat om man inte sköter om det, gör rent osv... Som finnar typ..

Jag har i perioder anv smycken, enbart för att slippa strulet... Men helst skulle jag vilja ha hålen ogjorda, men det är ju en omöjlighet. Det är liksom inte lika kul och coolt, som när man var yngre... *s*

Så jag säger, "go for it" om du verkligen vill, men var medveten om att du aldrig kan få det ogjort och att du alltid kommer ha ett hål där..som du dessutom alltid kommer vara tvungen att sköta om.

• missZapon

Mitt har växt igen utan problem! så det kan ju göra det oxå! Naveln är värre, där har jag haft två hål var av de första växte utåt sen gjorde jag ett till innan för, det har växt igen bra. Men det ser itne snygg tu t nu utan ett ärr som syns väldigt bra, och blivit ycket typ brosk runt så det är stenhårt. Men ingen smuts eller annat som kommit i det gamla hålet...

• pickolina

Tänk om man haft sådan tur, att det växt igen.. :) Jag hade inte ens min navelpriercing länge, ändå har den inte växt igen. Har varit utan smycke där i många år nu.. Jag har däremot inte haft några problem med skräp i min navelpiercing, så som med öronen. Men jag undersökte navelpiercingen nu nyligen och insåg att det var skräp i den oxå. Då det var svårt att klämma ut så drog jag igenom en av mina gamla smycken och en "korv" som var lika lång som hålet kom ut, så nog samlas det skräp oavsett om man får problem av det eller ej. Jag har extremt svårt att tro att det inte skulle göra det faktiskt.

Hur som, jag skrev inte detta för att skrämma någon. Självklart ska man pierca sig om man vill! Ville bara informera om att man kanske får räkna med att hålet aldrig växer igen sedan och att man kan få problem om man inte rengör regelbundet. Och även om det skulle växa igen så lämnar det fula ärr.

• Shannon

det är inte smuts där egentligen.. bara gammal hud... hudflagor... eftersom det är trångt i hålet så kan huden inte falla av utan "fastnar" där inne... så är det i mina öronhål... jobbigt

• mrztigger

naveln kan dock bli jätteful under en graviditet. jag har piercing i naveln och kommer inte ta ut den heller för den blev så mysko under graviditeten...

Svar på tråden bröstpiercing