• Februari07

Vitt tyg som dukar (lakan eller metervara?

Ni som använt vitt tyg eller lakan som bordsdukar, hur gick det? Alla tyger och lakan som är billigt som jag hittat är 150 cm breda vilket innebär att de kommer att hänga ner långt på sidorna av borden. Hur gjorde ni? HAr ngn annat billigt tips på dukar till långbord?

• Svar på tråden Vitt tyg som dukar (lakan eller metervara?
  • Bride 2007

hejsan! Vi kommer ha lite kraftigare pappersdukar... Det känns mer som typ linne. Vi får åka till en grosist: paul hall och handla genom stället vi ska ha festen på. Man får ju inte handla som privatperson, men man kan ju kolla med där du ska ha festen om man kan köpa på typ deras "konto"... Dunilin heter nog servetterna som är i typ samma tjocklek och struktur som dukarna. Känns verkligen inte som pappersdukar!
    Nåväl! lycka till :)

• Februari07

Jag har funderat lite på sådana där fina pappersdukar. Men hörde att de är rätt så dyra, skulle nog bli dyrare än att hyra dukar tom tror jag. De är jättefina måste jag hålla med om, dock är det lite trist om man spiller eller de blir fuktiga då blir det så uppenbart att det är papper...

• Bride 2007

jag återkommer till dig i eftermiddag efter att jag inhandlat grejerna.. tror faktiskt inte det är så farligt när man spiller..
    Det är bara så himla skönt att bara slänga allt sen! Men det är klart att det inte blir som riktiga dukar....
    :)

• viktualia

Vi hyrde vita linnedukar för 40 kr st inklusive tvätt efteråt. Faktiskt billigare än fina pappersdukar och skönt att slippa ta hand om en massa lakan/dukar efteråt.

Kolla med cateringfirmor, stora hotell/restauranger och tvätterier - där kan man hitta prisvärda hyralternativ!

• Februari07

Bride 2007
    Har du köpt dukarna än och i så fall vad tyckte du och intressant vad kostade det?

• Bride 2007

hej hopp! Nu kom jag äntligen åt datorn! Dukarna gick på runt 300 kr för 25 meter (har kvittot hemma hos min mamma och nu sitter jag hemma hos mig..) vi gick där ifrån med 2x25m duk och 2x50 servetter för 1400. Sen hur det ligger prissmässigt med riktiga dukar är jag inte lika insatt i. Jag ber om ursäkt att jag inte hade några mer exakta siffror! Jag ska fixa det ikväll när mamman kommer hem efter jobbet..

• Februari07

Vad tyckte du om kvaliteten på pappersdukarna, kändes de lyxiga? VAr det Dunilin-servetter ni köpte

• Bride 2007

ja, dunilin servetter blev det.. De finns i två olika storlekar, vi valde de stora. Dukarna kändes verkligen bra, och jag tänker att det kommer bli ännu bättre när man fått på dukningen. Då tänker man inte så mycket på duken. Men helt klart okej kvalité! Den tål lite väta utan att smula sönder. Jag är nöjd helt enkelt... vilket datum gifter du dig?

• Februari07

Det låter bra med dukarna. Jag ska kolla på Papperskedjan här vad de kostar, annars funderar vi på att hyra linnedukar om det inte är så mycket dyrare. Jag hade oxå velat ha Dunilinservetter, men jag köpte en billigare variant igår och det blir helt okej!

Vi gifter oss den 24 februari, mindre än en månad kvar.... När är det dags för er?

• Februari07

Det blev att hyra dukar från en tvätt för oss. Det blev just under 1 000 kr om jag köpt två rullar av fina pappersduken hade det blivit just över 1 000 kr. Så nu känner jag mig nöjd, lägger dukfunderingarna åt sidan och tar tag i nästa problem...

• Bride 2007

våran stora dag är också 24 februari! Hoppas det ligger lite snö kvar tills dess... Lycka till med dukarna!

Svar på tråden Vitt tyg som dukar (lakan eller metervara?