• Fru The

skärverktyg i Göteborg/Kungälv

Är det någon som vet vart man kan låna/hyra (billigt) skärverktyg i Göteborg/Kungälv. Behöver få kapat några A4-sidor till mindre mått för inbjudningarna och sax är inte särskilt snyggt. Någon som vet?? Hade varit toppen att slippa sitta med linjal och mattkniv och ändå bli missnöjd med resultatet.

Hjälp mig snälla allkunniga BT:are!

• Svar på tråden skärverktyg i Göteborg/Kungälv
  • Nickes-to-be

På Scrapbook etc på Danska vägen www.scrapbooketc.se kan ma få papper tillskuret mot en avgift, vet ej hur mycket det kostar. Vet inte om man kan låaga/hyra maskin där men jag såg sist jag var där att man kunde få papper tillskuret. Annars kan man ju köpa en sån liten typ Fiskars skärmaskin, den kostar väl runt 150 kr, en som tar 12X12 tum kostar ca 270 kr har jag sett.

• Fru The

tanken var att slippa köpa ett verktyg för att beskära 20 papper. Med att hyra så menar jag att betala en slant för att använda den i butiken där den finns, inte att ta hem den. Så om nån mer har något förslag då jag redan har papperna hemma, vore jag tacksam.

• stormvind

The

Har du barn i skolan eller annan kontakt i någon skola. En skärmaskin finns på de allra flesta skolor idag!

Lycka till!

• Kirsto

The: Kolla med MAP elle Creatima om det finns i Göteborg. I stockholm har de iaf skärmaskiner i butiken.

• Fru The

stormvind

Har tyvärr inga barn alls, så skolan blir inte så lätt att nyttja.

Kirsto

Tyvärr verkar vi inte ha någon av de affärerna här. Synd! Borde flytta kanske?

Någon annan som vet i Göteborg tro??

• Kirsto

The; Hmm... Har du ingen pysslig vän? Jag har två skärmaskiner hemma och har gett bort en tredje, så här hade det varit fritt fram. Fast jag bor ju i Stockholm då då... Du kanske kan kolla med creations eller InEx? Ligger inte de där?

• 4/8

Ett alternativ är, om än lite fult, att köpa en skärmaskin i en affär, kostar ca 300kr, och sen lämna tillbaka den. Du har alltid öppet köp! Jag vet att det är lite fult, men man kan ju alltid prova.

/F&A

• Fru The

Öppet köp gäller ju bara oanvända varor och det är inte alla som erbjuder det heller. Det är ingen laglig rätt utan upp till varje affär att bestämma.

• Fru The

puffar, vill så gärna ha svar..

• toastmastrarna

Kolla Clas Ohlson. Där finns billiga att köpa. Tänk då på att du ska ha en kniv du "drar" över pappren och inte en kniven "hugger" ner pappren. Då ger de en böjd kant i värsta fall.

Eller kolla på ett tryckeri, bokbinderi eller liknande. De kan säkert hjälpa dig. Då får du dessutom hjälp av proffessionellt folk...

• KurreBurre

Tryckeri eller liknande skulle jag också rekomendera!

Svar på tråden skärverktyg i Göteborg/Kungälv