• tea

löshår utan tofs eller klämma

hejsan
    jag skall inte gifta mig, men jag undrar en sak gällande löshår.
    Skall på bal och vet inte hur jag ska lösa hårbiten?
    Jag är ljus blond med mellanlångt tunt hår och vill jätte gärna ha långt tjockt hår med stora korkskruvar, lite prinsessan Madeleine frisyr...inga klämmor eller tofsar alltså. Vad skall man använda sig utav då,,clips som man gömmer under håret???finns det sådana, i så fall var kan jag köpa det (Uddevalla trakten). En vännina skall göra håret på mig som går en kurs i sthlm med smink o hår. Kan man köpa det genom salonger?? Det måste inte vara äkta. Hörde att men kunde köpa tunna äkta slingor för 200 kr st (dyrt för ett engångs tillfälle) Jag undrar alltså om det finns något liknande oäkta löshår med clips?
    Jag kanske rör väldigt mkt, men hoppas att någon förstår vad jag är ute efter!
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden löshår utan tofs eller klämma
  • mal

jag har egentligen inga ideer. Att gå till frisören kosta ju en hel del.Men jag tror att det är det enklaste men också det dyraste.Lycka till! Om du har lust kan du gå in på chatten så kan vi chatta

• cicelly

Du kan göra extentions (löshår som tvinnas och löds fast i det egna)! Ser naturligt ut om det görs av en duktig frisör. Kostar ca 2000:- och håller 3-4 månader.

• Julia B

Jag hade en "scrunch" från Björn Axén, 190 kr. Det är en gummisnodd som stråna hänger ner ifrån (ca 1 dm långa). Snodden kan man klippa isär i slingor och fästa som man vill.

• La 3/8

Om din kompis är kvar i STHLM finns det ett kanon ställe där jag köpte mitt löshår när jag gifte mig och där kostade en "tofs" 90kr. Det var "bara" hår inga klämmor eller snoddar. Jag kommer inte ihåg var det låg men kan ta reda på det om du är intreserad.

• tea

ja, min kompis är fortfarande kvar i stlm, så det vore jättebra om du kommer i håg vad stället heter. Hur funkar det att sätta upp den då?, och fanns det olika längder att välja mellan?även färg?
    Nu kan jag slappna av lite, tack så hemskt mycket..:)

• Äntligen!

tea, det finns en affär som heter Taj Mahal Livs på Kammakarg. 40 i Stockholm där man kan köpa löshår, både äkta och oäkta. Finns i alla möjliga färger,längder och kvaliteter. Jag har köpt löshår där och jag tror också att en "tofs" av oäkta hår kostade 90 kr.

En "livs"-affär kanske låter som ett konstigt ställe att köpa löshår men deras utbud är bra :)

• La 3/8

tea, det är den affären som Äntligen skriver om som jag menar

Rekomenderas!!

• tea

Tack så jätte mycket, ni har varit väldigt hjälpsamma (fast jag bara skall på bal)
    Taj mahal nästa...
    tea

Svar på tråden löshår utan tofs eller klämma