• Jagsaja

Vita fläckar på naglarna...

Halloj!
    En av mina kompisar har sedan många år massor av vita streck eller fläckar på naglarna. Vi har försökt ta reda på vad 17 det beror på men inte hittat något... Men här får man ju svar på nästan allt så jag tänkte att jag testar!!

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Vita fläckar på naglarna...
  • Gabbies

har för mig att det tyder på bist av vitamin av något slag men jag kommer inte på vad den heter.. kanske någon annan?

• 20071231

Har en gång hört att det kan bero på kalkbrist, men om det stämmer vet jag ej...

• Fru Cinderella

Har hört att man ska dricka mer mjölk om man har det, men vet inte om det är en skröna eller inte (Kalbrist med andra ord som ovanstående sa)

• cosmopolitan

Man kan få det pga kalkbrist. Har själv alltid haft fläckar på naglarna, tills för ett par månader sen då jag började dricka 1 liter mjölk om dagen. Då försvann alla fläckarna och naglarna blev jättefina. Nu dricker jag inte så mycket mjölk mer och fläckarna är tillbaka

• sandybrud

Har alltid hört under min uppväxt att det var vitaminbrist. Men detta stämmer inte, enligt en läkare jag frågade så sa hon att de vita fläckarna uppstår när man stöter till naglen, alltså ungefär som ett blåmärke.

• sexydoktor

att ni har vita fläckar på naglarna är inte att ni har kalkbrist. det är att cellerna i nageln har blivit tillplattade för tidigt.
    lite svårt att förklara.
    men sitter faktiskt o pluggar till slutprovet för nagelteknologer

• Pomodoro

ofta beror det pa smatrauma av nagelbadden. Om man har kalkbrist ser det annorlunda ut. Dessutom har man andra symptom.

• Jagsaja

Himmel vad BT kan vara bra till många saker! Nu vet jag det också! Ska genast rapportera vidare till min drabbade kompis!!
    Tack!!

Svar på tråden Vita fläckar på naglarna...