• erkiperki

titanringar

Någon som har sådana eller vet något om materialet? Jag funderar på stål eller titanringar, jag gillar inte riktigt rött guld och vitt måste ju behandlas rätt ofta =( Silver blir ju lätt repigt? Men är det här bra material? Vilka för och nackdelar finns?

• Svar på tråden titanringar
  • Pomodoro

Titan ar latt (valdigt latt), varmt och starkt. Det har en lite morkare ton an t ex silver, med en liteliten nyans av brons jamfort med stal. Det repas inte latt och man blir inte allergisk. Det anvands inne i kroppen och att gora flygplan av. Det ar billigt.Eftersom det ar sa hart ar det omojligt att klippa av om man stukar fingret. (Jag kanner en "titansmed" som blev inkallad till akuten for att klippa av nagons ring) och det ar svart att satta nagra andra stenar an diamanter i en ring av titan.
    Stal vet jag inte sa mycket om...

• Beckie_

Faktamässigt har jag nog inget mer att tillägga än det "pomodoro" skivit, men kan ge mina egna erfarenheter. Vi har förlovningsringar i titan med en guldrand och är jättenöjda med dem. Att de är lätta gör dem bekväma att bära, och att de är billiga är förstås en fördel, dels kan man ha råd med tjockare godstjocklek och bredd, och kanske någon liten sten om man vill. Titanet är lite ovanligt och har en väldigt snygg färg, kan vara lite trist att folk inte lika lätt ser att man är förlovad, men också roligt att ha något lite udda.

För lite intressant fakta om materialet och riktigt snygga titanringar kan du gå in på en av mina favoritsidor, titanringar.se . Lycka till med val av ringar!

• Karis Annelie

Vi har också ringar av titan med en guldrand i kanten. guldranden gör att det känns som förlovningsringar och inte bara ännu en tuff ring... jag har dessutom slagit på stort och har en diamant i min!
    funderade först på vitguld, men de måste ju rhodineras om för o vara fina, och kostar dessutom ganska mycket.

• ringsökaren

Vi har också funderat på titan, men överväger nu istället att ta ringar i palladium. Palladium är också hårt. Vit som eller vitare än vitguld och behåller färgen. Dessutom lättare att storleksändra och klippa av i akutfall. Det finns redan många trådar om titanringar och palladium. Sök i sökfunktionen så hittar du säkert!

• brud 11/11

vi har titan o de blev repiga väldigt fort, trodde inte heller att de skulle repas med ack så fel det var

• Beckie_

brud 11/11

Om era ringar repats tror jag det är ytbehandlingen och inte själva titanet i sig som repats, då det ju som sagt är väldigt hårt. Vi har själva ytan "sidenmatt" och man ser ganska snabbt "repor" på ringarna, men vi fick små putstussar till våra ringar (de är ungefär som små bitar svinto) och efter att ha putsat lite med dem blir ringarna som nya igen. Har ni inte fått putslappar till har jag hört att det ska funka lika bra med svinto (detta gäller förstås bara om ni har en matt yta på ringarna!)
    Lycka till!

• Karis Annelie

oj. shit. jag har nån liten repa... men att ta svinto på ringen... ajajajj känns lite farligt? kanske får maila de jag köpte av o dubbelkolla.. känns som svinto repar mer än gör nytta?

• Fru Cinderella

Vi har titanringar som förlovningsringar och ska snart beställa vigselringarna, allt från titanringar.com

Är supdernöjd med dem. Repiga? Ja lite grann kanske.. men inte så att det märkbart syns. De har hållt underbart i det året vi har haft dem. De är lätta o sköna. ja helt perfekta med andra ord

• Joleen

Cinderella:

Vilka ringar har ni? Vi funderar på ringar därifrån också men tänker nog be en smed i göteborg göra dem för oss så vi kan göra lite små justeringar.

• Fru Cinderella

Joleen

Vad är det för justeringar? De på titanringar gör även egendesignade ringar!

Svar på tråden titanringar