• erkiperki

Era erfarenheter/tips

Hej! Jag och min sambo har bestämt oss för att förlova oss. Problemet är att vi inte vet hur. Vi vill göra det till en minnesvärd dag, utan att det kostar allt för mkt pengar. Vi vill också göra det snart nu när vi har bestämt oss =). Det skulle vara kul att höra om hur andra gjorde för att få lite inspiration. Ni som bara har bra tips får också gärna skriva! Jo, kan också säga att vi bor i umeå så utbudet här är lite begränsat...

• Svar på tråden Era erfarenheter/tips
  • Maggies

Alla hjärtans dag kanske? Vi köpte förlovningsringar i Umeå, efter att ha kollat runt på ringar på nätet. De butiker som finns är väl Guldsmedjan (mittemot Ica Gourmet i centrum), Kjellins Guld, Guldfynd, plus nån fler som jag inte minns namnet på. Kolla gärna på ringar på internet för att få lite inspiration, men prova dem gärna i verkligheten. Schalins-ringar ( schalins.se ) finns på alla de butikerna.

• Fru Cinderella

Vill passa på o tipsa om titanringar.com där vi köpte våra ringar, helt underbara

Jag tror att allt i sin enkelhet är det bästa. Vi hade picknick på eftermiddagen nere vid en å i närheten och sen på kvällen åt vi middag på en restaurang följt av en öl med våra vänner på våran favorutkrog efteråt.. enkelt och underbart mysigt!

• InaHjärtarAdam

min sambo friade till mej i en trädgård på en årlig ljusfest en bit ifrån där vi bor. detta var på första advent och det kostade 20kr per person att komma in:) det var sååå vackert och tusentals marschaller tända runtom. sen hade vi mysigt hemma i soffan på kvällen med pepparkakor och glögg.
    det var det vackraste jag har varit med om! även om det inte var nån långresa med långa tal och grejer. man behöver inte krångla till det om man inte vill.

ringarna köpte vi på guldfynd, schalins. vi fick min ring gratis eftersom våra var likadana. dom har såna erbjudanden ibland, så håll utkik om du är intresserad!

• Joleen

Vi ska förlova oss i februari (absolut inte på alla hjärtans dag dock!) och tänker göra detta vid elfsborgs gamla fästning vilket är en gammal ruin. Där kommer vi skåla i champagne och byta ringar. Sen kommer vi äta middag ute på ett trevligt och lite lyxigt ställe!

• Meddelande borttaget
  • Iskristallen

Hmmm, du ville komma billigt undan? Varför inte förlova er hemma i badkaret, med massor av skum och bubblor (både i glaset och i vattnet)?! Sedan kan ni ju ev. gå ut och äta på restaurang eller laga en mysig och romantisk middag för två hemma hos er...

• erkiperki

Iskristallen: Vi har förlovat oss igår, och det var precis det vi gjorde :)

Svar på tråden Era erfarenheter/tips