Pris på hortensia snittblomma?
Är det någon som har koll på vad hortensior som snittblomma kostar (i slutat av juli)?
Någon som har tips på vad man kan kombinera dem med? Hortensian jag funderar på ska vara lila eller lime.
Är det någon som har koll på vad hortensior som snittblomma kostar (i slutat av juli)?
Någon som har tips på vad man kan kombinera dem med? Hortensian jag funderar på ska vara lila eller lime.
40-100 kronor, beror på hur långa och kraftiga de är.
Jag har också tänkt hotensiatanken. Hur många tror du att du kommer att ha i din bukett?
Jag har sett fina buketter med rosor istuckna bland hortensia...
Det beror nog på hur stor själva blomman är men kan nog tänka mig att det blir sju - Har alltid kört med "Alla goda ting är 3 eller 7" - så 7 ligger nog bra till får dock kolla med floristen.
Jag är också lite inne på att ha rosor i. Kanske limefärgade.
Vilka färger hade du tänkt dig?
Lieb + Älsk:
Jag vet inte, jag gillar alla! Jag har inte funderat på färgtema heller, vet inte om det ens blir något sådant. Tror isf att jag hellre har "blomtema", dvs dekorerar med hortensia i olika färger.
Jag har svävat lite på ljusblå med kanske något lila i. Eller rosa med något vitt. Eller vit med något rosa.
Lila och lime låter också väldigt fint!
Hortensia är underbara tycker jag! Jag har också eventuellt tänkt mig något sådant. Jag har dock inte sett några bilder på buketter med hortensia i, är det någon som har nån bild att dela med sig av?
Japp jag har några jag kan maila dig om du vill
provade att göra en boll av hortensia häromdagen, och även av santini. Gillar hortensia skarpt och blir nog en blå boll av hortensia och lite hjärtan på tråd till mig.
freewebs.com/ann_mattias/brudboll-medium.jpg
Bruden Blå - riktigt snyggt!!!!! men du ska kanske ha lite mer grön santini sen när du gör de riktiga så inte oasisen syns mellan blommorna.
Lieb + Älsk: Jättesnällt, min mailadress: randis_en@hotmail.com
Tack på förhand!
20th century fox
jag köpte bara hem ett billigt knippe för 100kr och lekte med, där där är absolut inga riktiga bollar som jag skulle använda. Kommer för det första sätta tätare och sen ha pärlor och hjärtan med tråd med också.