• Ab fab

Roliga butiker i Malmö

Hej
    I februari skall jag åka en helg till Malmö- jag har inte varit där på jättelänge så jag behöver lite tips. Vi skall bo på Nobel House, jag har bokat bord på mrs Brown o efter det skall vi se Guys and dolls på Slagthuset.

Jag behöver tips på roliga och annorlunda butiker som ni gillar i Malmö. De behöver inte alls ha bröllopsanknytning utan kläder, smink, inredning, smycken, konsthantverk, mat- you name it. Jag tar emot alla tips!

• Svar på tråden Roliga butiker i Malmö
  • Saltakatten

Det finns en onlinebutik som även har en vanlig butik i malmö.

Tycker att de har roliga saker på nätetmen ahr aldrig varit i butiken trots att jag tänkt att åka dit jättemånga gånger...

www.bluebox.se

• 080513 2

maten på Mrs. Brown är utmärkt!

pärlshopen har öppnat på Hansagallerian, om man gillar sådant.

Bra fika kan man ta på Patisserie St. Gertrud (inte långt ifrån butiken Blue Box)

Vi har Lagerhaus om man vill titta på det.

• Nemo nisi mors

Byggfabriken vid Caroli city. Massor av byggnadsvårds prylar.

Vet inte vad butiken heter men om man går mot Triangeln från gustav adolfs torg (gågatan) och tar vänster vid MQ innan man passerar kanalen och övergångstället kommer man till en butik med bara amerikanska saker. De har allt från orios till kylskåpsmagneter och simpsonsprylar.

Design torget ligger nästan direkt sidan om.

• Ab fab

Tack va ni är snälla. Jag skriver upp allt i min lista. Har ni fler tips tar jag gärna emot dem

• 080513 2

Butiken heter Gray's och ligger vid kanalen, Södertull. Området kring Davidshallstorget är också intressant. Där finns allt från inredning till kläder till bröllopstårtor

• Ab fab

tack. Davidshallstorget... det är väl i närheten av Mrs Brown?

Grays har jag varit i Stockholm, det är en himla kul affär

• 080513 2

Japp, det finns en massa små butiker i det området, både vid torget och på Davidshallsgatan och Kärleksgatan.

• Ab fab

Jag puffar upp frågan lite o hoppas på fler spännande tips//

• henrik o katja

Du kan även besöka korthuset uppe vid Triangeln på gågatan som har allt mellan himmel och jord. Om du vill framkalla bilder billigt så ta med minneskort.

• Ab fab

tack. Till helgen blir det av. Som tur är lyckades jag pricka in bröllopsmässa också.

• Ab fab

tack för tipsen. Vi var på bluebox. Massa roliga saker! Davidshall var mysigt och fikan på Gertrud var kanongod!

Svar på tråden Roliga butiker i Malmö