• Mynladen

*ledsen*

Trodde äntligen vi fått saker på rätt köl, hade tom sparat lite, nu har katten blivit dålig igen, bilskatten ska betalas samt att vi försöker spara till bröllopet i sommar... Nu ryker de sparade pengarna, januari är ju en tuff räkningsmånad.. vi hade tom lagt undan så att vi hade till hälften av alla extra räkningar nu... Jag vet inte om jag orkar längre...
    Känns så trist att planera. men nån måste ju göra det, min blivande säger att det kommer gå åt h****e iaf, så han bryr sig inte.... ville bara skriva av mig lite...

• Svar på tråden *ledsen*
  • Junibrud 2007

Låter trist. Men jag förstår dig precis. Har inte själv så "fet" plånbok och försöker samtidigt planera ett bröllop.
    Vi har på vägen fått skära ner på en hel del. Kommer vigas i all enkelhet.

• bara 4 månader kvar

vilken budget för bröllopet räknar ni med
    för att man kan få ett jätte fint bröllop för inte så mycket!

• Gudinnan

Usch vad trist! Vet själv hur det är när det börjar närma sig och man försöker spara och det kommer oväntade uppgifter.. Så himla trist!

Hoppas verkligen det ordnar sig för er, ni kanske tillfälligt kan låna pengar av era föräldrar om det inte är så stora summor det handlar om...

• bruttan85

Oj vad trist, det är inte alls kul, vet precis hur det känns.

Har ni möjlighet att få lite hjälp av föräldrarna kanske?

• Sister of the Night

Vad jobbigt, TS. Inte kul när man hela tiden får jobba i motvind...
    Men jag tycker inte att din blivande är riktigt hygglig när han lämnar problemet åt dig att lösa, med motiveringen att "det ändå går åt...."!
    Märker han inte hur trött du är?
    Det är just såna här situationer som man behöver klara att åtminstone försöka lösa tillsammans; de kan ju mycket väl dyka upp även i framtiden, då ni är gifta redan.

Jag tror du skulle må lite bättre av att förklara för honom att hans engagemang också behövs. Det är inte bara den enas sak att kämpa i uppförsbacke.

Sen hoppas jag er lilla katt blir bra igen!

Och minns attdet är alltid mörkast före gryningen...

• Mynladen

Tack alla för ert stöd!
    Kissen mår bra, ringde veterinären och hon gav mig råd via telefon, hon tyckte inte läget var akut, och md vila och lugn och ro blev han bra igen!
    Det var stress troligen pga att han blivit jagad av en hund eller dyl...

Pratade med svärmor och hon pratade med min sambo, så nu är det bättre...

• Sister of the Night

Mynladen

Det var mycket trevligt att läsa :)
    Både om kissen och att svärmor pratat med honom om det .
    Verkar vara en fin svärmor ;)

• Mynladen

Svärmor är toppen! Jag är lyckligt lottad där!

• Sister of the Night

Mynladen

Mycket värt!!

Grattis till lyckat "svämor-kap"!! ;) :D

• Sweetp

Mynladen

Hur har det gått för er? Har ni kommit på rätt köl igen eller känns det fortfarande motigt? Håller iaf tummarna för att det ordnar upp sig för er. //Linda

• LydiaLinn

det finns många tips på BT om hur man kan hålla kostnaderna nere... Hoppas det ordnar sig. Lycka till!

Svar på tråden *ledsen*