• Nickolina

Möhippa i gbg

Min vän skall gifta sig och jag ska ha hand om möhippan.
    Då jag vill att alla ska kunna vara med vill jag att det ska vara hyfsat prisvärt (ca 500 för de inblandade) Jag vill ha tips på roliga saker man kan göra i gbg med omnejd. Hon ska definitivt inte ha någon sälja pussar på stan-hippa. Då blir nog jag mördad efteråt ;). Men jag vill att det ska bli en av hennes livs roligaste dagar.

• Svar på tråden Möhippa i gbg
  • Stefans fästmö

En kompis syrra fick sin möhippa igår, jag kan berätta vad de gjorde:

startade med brunch på en restaurang, finns ju många som har brunch

sedan fick hon några olika uppdrag att fotografera med engångskamera, på teman: lycka, gräl, passion, jag om 20 år, min m2b om 20 år, etc

hon fick prova på att blåsa glas på glashyttan i Kronhusbodarna, kostar 1200 kr så det beror ju på hur många man är vad det blir per person

hemma hos en av brudens kompisar fick hon en lektion i ett instrument som hon tidigare har spelat, av ett proffs

hon fick även lukta på tröjor av olika killar för att avgöra vem som kom från hennes m2b

tills sist drack de drinkar o pratade innan de gick ut på restaurang.

Andra saker runt Gbg är olika teambuildingaktiviteter, som olika varianter på Fångarna på fortet (fångarna på farmen etc), Hagabadet är ju mysigt, gå på Oakley's eller Cabaret Lorensberg o titta på show samtidigt som man äter gott... Ring turistbyrån o fråga, de brukar känna till olika möhippe-aktiviteter!

Hoppas du fick nåt användbart tips! :)

• ImproÅsa

Hej Nickolina! Jag är med i en improvisationsteatergrupp. Vi brukar ibland få möhippsuppdrag, och då har vi gjort lite olika varianter på det. Dels kan man ha en kortare workshop i lite enklare improvisationsövningar som hela möhippan deltar i. Brukar bli väldigt fnissigt och avslappnat. Sen kan man också beställa "Här är ditt liv", och då brukar vi sätta huvudpersonen, i det här fallet bruden, i centrum. Hon får genom att bli intervjuad berätta lite om sitt liv, och med jämna mellanrum under intervjun spelar vi i improgruppen upp korta scener ur hennes liv. Du kan läsa mer på vår hemsida, www.gbgimpro.se om detta. Klicka på länken "festarrangemang".

Lycka till med fixandet! // Åsa

• tonkan

Om ni är intresserade av olika aktiviteter där alla deltar kan jag rekommendera följande ställen. Jag har gjort bägge och varit jättenöjd.

MORDMYSTERIUM www.mordmysterium.se
    Här äter ni en jättegod middag samtidigt som ni under ca 3 timmar löser en mordgåta där ni själva har varsin roll. En instruktör är med under hela kvällen. Jättelyckat!

GÖKBOET www.gokboet.se
    Ett riktigt populärt allaktivitetsföretag med roliga saker som passar alla grupper. Femkamp, crazy cars, paintball, lasergame, folkrace, teambuilding, quadrace m.m m.m.

Lycka till!

• Lilla Li

Var på två hippor i våras och då gjorde vi följande:

Den första:
    - Curling med två instruktörer (ca 2 timmar)
    - Spa med bubbel, behandling bara åt bruden men vi kunde köpa till om vi ville
    - Middag hemma

Totalt: 500 kr

Den andra:
    - Vi hyrde ett bord på en torgmarknad och alla skramlade ihop fula saker som bruden fick sälja
    - Linedance-kurs med instruktör (ca 2 timmar)
    - Bruden gick runt på stan och bad folk om äktenskapsråd som hon skrev ner i en liten bok att spara
    - Middag hemma

Totalt: 700 kr

• Stormis

Fånarna på farmen och Gökboet! Galna tävlingar där alla kan vara med. Det är roliagare att betala är man själv får vara med, liksom inte lika ball att betala 500 spänn för att se när någon annan får massage eller vad det nu är.

• Nickolina

jättebra...mer mer tips....danslektion vad för instruktörer kan man hyra...det hade varit roligt att slå ihop det med svensexan och ha någon gemensam kurs i afrikansk dans el dylikt innan man åter skiljs.

• ehjärtac

afrikansk dans finns i sandarna i majorna tex.

vi hade showdans på en möhippa där temat var kändis för en dag o var på ett ställe som låg nära frölunda torg, det visade sig att det var daniel da silva som var instruktör (med i let's dance) jättekul o alla kunde vara med fast bruden i centrum

Svar på tråden Möhippa i gbg