• helenavw

NÄÄS SLOTT

Nån som hyrt Nääs Slott eller ska göra?
    Undrar hur mycket det kostar,
    Tycker det är så vackert där.
    Vet nån någon annan vacker lokal eller liknande inom Göteborg, Helst där man bara kan hyra lokalen och fixa cateringfirman själv.

• Svar på tråden NÄÄS SLOTT
  • plutolisen

Hej på dig! Du jag har precis samma problem som du, jag skulle oxå vilja ha ett par bra förslag på lokaler runt om Göteborgsområdet...har du fått några bra tips?

• N I N N A

plutolisen - kolla denan tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1959481.html

helenaw - Vi funderade på att hyra Vänhem på nääs. Men det är fullbokat typ hela året tror jag. Och det kostar ca 12 000 om jag minns rätt (fast det kan vara helt fel, en siffra jag hört bara). Dit får man ha egen mat, Slottet vet jag inte om man kan hyra och om man isf kanske måste ta mat från dem. Här finns lite info: naas.vastsverige.com/templates/portal____2175.aspx

• Ab fab

hej
    vad jag vet kan man inte hyra slottet utan trävillorna på slöjdskolan (vännäs). den kostar 12.000 att hyra men då får man ordna mat o dryck själv. Värdshuet bredvid slottet har ofta bröllopsmiddagar men då är det ju mat o dryck från dem.

• helenavw

Ganska dyrt att betala 12000,Kollade upp Tjolöholmsslott först skulle så gärna vilja ha festen där.
    Men det kostar ca 1500kr i timman sedan kostar det 1500kr per kuvert (per person).
    Tänk vad bra det hade varit om man kunde få en peng från regeringen när man gifte sig.

• Helmborn2B

Man kan inte hyra slottet för festen, dock får man ha vigseln i en av slottets salar. Det är vänhem och lekhuset som de hyr ut som festlokaler, sen kan man boka restaurangens festlokal men då måste man ta maten från dem. Vad jag hörde från min styvpappa som har hand om slottsområdet så är iaf vänhem fullbokat hela sommaren, med lekuset vet jag inte. Hoppas ni hittar "er" lokal!

• hmm_jessica

Jag söker en lokal för vårt bröllop. Hörde talas om er o mailar därför lite frågor som jag önskar ha svar på.

- Stämmer det att ni hyr ut till bröllop?
    - Är det svårt att få en tid/boka? (lång väntetid)
    - Hyr ni ut året runt? Vi funderar på ett vinterbröllop (nästa vinter)
    - OM ni hyr ut året runt, hur funkar det med värme?
    - Finns det porslin, glas bestick mm att låna?
    - Hur många gäster finns det plats för?
    - Hyr man för ett dygn eller för en helg?
    - Är det okej att ta med egen mat o dryck till gästerna?
    - Finns det kök? Om ja, vad ingår? Om nej, vad finns det för serveringsmöjligheter?
    - Till sist, vilket pris tar ni och ingår det något (tex städning mm)

SVAR
    Hej och tack för förfrågan

Man kan hyra Vänhem och Lekhuset.
    Vänhem är i fullbokat i år från maj till början av oktober när det
    gäller helger. Man hyr från fredag till söndag, bord och stolar för
    100 personer ingår samt vandrarhemsdelen med 10 bäddar, vi
    efterstädar. Pris 15 000:-
    Lekhuset kostar 6 000:- och är en lokal på 400 kvm (stort!) Här finns
    också bord och stolar för 100 personer men man kan vara betydligt
    flera. Lekhuset används bara under den varma årstiden, ungefär
    juni-september.
    Vänhem är ju också ett sommarhus, men det fungerar att värma upp med
    element och byggfläkt. Oktober-april kan man välja bort den stora
    matsalen som är svårare att få varm och då är priset 10 000:-.
    Porslin finns ej.
    I verandan kan man vara 80 personer , kanske fler.
    Egen catering ok.

Mvh
    Rosemarie Nielsen

• hmm_jessica

Klistrade in mitt mail till nääs som jag mailade bara för någon vecka sedan....

Svar på tråden NÄÄS SLOTT