• Balinda

30 juni 2006. är det oxå er dag?

hej

vi gifter oss den 30 juni i Gamla Uppsala Kyrka i Uppsala. Finns det fler som gifter sig det datumet? Kan ni inte berätta lite om era planer. Klänning? Har ni skickat inbjudningar? Vart gifter ni er? Övriga planer...
    Det e så kul att få läsa om er andra..

:)
    Linda

• Svar på tråden 30 juni 2006. är det oxå er dag?
  • Firestarter

Hejsan!

Jeej, första personen jag ser som kommer gifta sig samma dag som jag. :)
    Vi ska bara ha ett litet bröllop för 35 personer i församlingshemmet där jag bor.
    Vi ska ha det i samband med min sambos 30-års fest. Så det är lite halvhemligt. Närmaste familjen vet om det men inga kompisar. De kommer vi skicka ut festinbjudningar till och sen typ en vecka innan kommer vi skicka en till som det står "jo just det glömde att det var bröllop oxå" :)

• Balinda

hej...

ja vi verkar inte vara så många som ska gifta oss samma dag.
    rolig idé det där med festen. är det inte svårt att hålla sig...? ska du ha brudklänning?
    :)
    linda

• Firestarter

Hehe, näe inte så jättesvårt för det är just en kompis som kommer hitta på en massa "jobbiga" saker om han får reda på det. Har min bror å hans tjej som värdpar så där får man prata av sig, annars skulle det vara jättesvårt! :)

Ja , jag ska ha en brudklänning, församlingshemmet här är som en liten minikyrka å så skulle mamma bli så lessen annars! *hehe*
    De flesta andra vill nog gifta sig 070707.
    Men tyckte det var smidigt isamband med 30-års festen, blir lite billigare i allefall!
    Karin

• Firestarter

Ska ni ha stort bröllop??

• Balinda

det blir ganska stort... 94 är inbjudna men vi räkanr med en del del bortfall då min mans pappa var från Mexico och många där e bjudna. tror inte alla dem kommer. vi kanske blir 75 personer. men vi ska laga all mat och så själva så vi föröker hålla nere kostnaden.

jag har köpt en klänning, fick ett bra pris på rean på en Aspera klänning. Vad ska du ha?

hur gör ni med mat och så?

• Firestarter

Har faktiskt inte provat nåt än, har kollar lite på nätet å hittat en nixa som jag gillar. Eftersom det inte kommer vara så stort vill jag bara ha en enkel klänning. Inget släp eller så. Brukar ju inte ha klänning så ofta annars så jag vill vara så bekväm som jag kan! :)

• Balinda

ja jag vet vad du menar. jag är lite rädd för att känna mig utklädd...

• Firestarter

Precis. Min sambo kommer nog bara ha en kostym oxå, han gillar inte hellar att det blir för mycket. Kanske jag får i honom i en såndär men längre kaval. Vilken expert jag är haha vet precis var allt heter!

• Firestarter

kaval.. kavaj ska det ju vara! :)

• Balinda

det känns som vi är på ungefär samma nivå när det gäller kläder... tycker allt e så dyrt xå. vi kör nog oxå med en vanlig kostym. min blivande är musiker och en riktig " jeans kille" jag har nog inte sett honom i kostym tror jag..

• Firestarter

*hehe* Har sett min sambo ett fåtal gånger i kostym, köpte en till han för något år sedan. har blir såå snygg i det, han borde ha det oftare!
    Till min sambo om vi tar något annat än kostym kommer vi hyra. Han jobbar med en som har ett företag som hyr ut. Man får ju utnytja sina kontakter där det går ju! Har som tur är ganska mycket kontakter som är bra till bröllop. Kommer på fler och fler personer varje dag! :)

• Hellismellis

Jag gifter mig också den 30 Juni 2007!

Det blir ett ganska stort bröllop med ca 85 gäster! På Djursholms Slott. Längtar ihjäl mig!

Hur ligger ni till i er planering, vi har precis börjat skicka ut inbjudningar då vi har flera gäster från utlandet.

• Balinda

:)hej
    vi tänkte skicka ut våra i mitten av februari. jag ska åka till Stockholm första helgen i februari och fixa lite material. Vi har oxå gäster som vi bjuder från Mexico. dem kanske inte dyker upp man vi vill bjuda dem i alla fall och då e det ju bra att vara ute i god tid..

• Firestarter

Ska skicka mina (våra *hehe*) inbjudningar i mitten på februari. Känns som det är tidigt men jag vet inte. Kan ju inte så mycket om sånt här! :)

• MissJay

Jag ska också gifta mig 30 juni. Har i dagarana ringt och dubbelkollat våra bokningar för jag ska börja pyssla med inbjudningarna!

Vi ska ha kyrkobröllop med c:a 70 gäster. Förutom att det är kyrkobröllop är vi inte så strikta utan gör mest som vi känner för. Lågbudgetbröllop eftersom jag är student. Men det verkar bli precis som vi vill ha det ändå. Vi är inte så pråliga utan vill ha det ganska enkelt!

• kär & galeb

Vi gifter oss också den 30 Juni i Onsala kyrka söder om Göteborg. Längtar!!!

Svar på tråden 30 juni 2006. är det oxå er dag?