• bride2be!!!

Sebtemberbrudar 2007!!

Hej alla Septemberbrudar och grattis alla ni som ska gifta er! Vilken underbar tid vi har framför oss! Själv tänker jag på bröllopet flera gånger per dag med ett leende om läpparna
    Frågan är: hur långt har ni kommer i planeringen? Har jag missat nåt så här långt?
    Vi gifter oss 1. september 2007 och har:
    köpt klänning (Maggie Sotteros Royal Romance - recommenderas på det starkaste!!), hyrt festtält, ordnat med catering då vi planerar ha buffé, fått ja från tärna, best man, toastmaster/madam. Studerar katalogen för kryssning till karibien, men inte bokat resa än, bröllopsnatt på hotell är fixat, transport till och från kyrkan (för oss själva, gästlistan är klar (110+ gäster, man gifter sig bara en gång!)och kyrkan är självklart bokat.
    Känns som vi hänger med för det är ju mkt som inte kan göras före typ 3 månader innan. Några tankar kring detta?
    Ha en kanonbra kväll alla!

• Svar på tråden Sebtemberbrudar 2007!!
  • Majorskan

Hej Caby!
    Vi ska gifta oss den 22:e sep.
    Vi har bokat kyrka , bokat lokal+catering, beställt tårta , bokat frisör + smink, börjat titta på gästlistan, börjat leta billigflygresa till smekmånaden. Imorgon ska jag åka ner till Tyskland för första spritinköpet, samt på Fredag är det dax för första klänningprovningen.
    ha det gott , mvh M

• bride2be!!!

Ja, tyskland är ett måste! Det är ju sjukt billig alkohol där. Frisör har jag inte bokat än, men jag har kontakter så att säga så det löser sig, men tänkte ha en provuppsätning av håret om några månader Kan jag fråga hur mkt frisörbesöket kommer kosta för dig?
    Ha en bra dag!

• Majorskan

Jag vet inte vad jag kommer att betala ännu, det är en tjej som ska öppna eget. Jag ville så gärna att hon gjorde vid mig denna dagen.
    Samt att salongen ligger 100 meter från våra bostad-
    Kul med andra September brudar , vi hörs
    mvh //M

• annaomartin

Oj, oj, oj!
    Ska gifta oss den 8 el 15 sep...Inte ens bestämt datum!!!
    Men prel.bokat kyrka och festlokal iaf..
    Sen har man ju massa planer, men inte så mycket bokat..

• Majorskan

Det löser sig , jag har varit ute i god tid då jag jobbar på tok för mycket. Allt ska vara färdig planerat i Maj , sedan börjar hödsäsongen och ingenting vettigt blir gjort.
    Men visst är det kul att planera. För min del är det halva nöjet.
    mvh /M

• Draken81

Oj, du har ju fixat nästan allt. Jag gifter mig också den 1:a september. Vi bokade kyrka och lokal igår och mycket längre har vi väl inte kommit...
    Har dock hittat en klänning jag tror jag ska beställa och även en ring. Gästlistan har vi väl någorlunda koll på.
    Hår, smink och buffé ska vi fixa själva, så där behöver vi inte boka in något.

Det enda jag kan komma på att du glömt är fotograf och brudbuketten. Fotografen ska man nog vara ute i god tid med, blommorna har jag ingen aning om.

• bride2be!!!

Tack för tipset! Ja, fotograf är nåt jag tänker på hela tiden att man måste boka snart så vi får väl få ut fingret! Blommor har jag kollat lite på nätet, men inte bestämt mig, troligtvis blir det röda o vita rosor med guldsnören el likn.
    Ska ha inflyttningsfest i helgen oxå så det är mkt att hålla reda på för tiden Men det är ju roligt att planera! Man ser det hela framför sig och det känns lite som en dröm

• september 07

Vi gifter också oss sen 1 september. Vi har bokat kyrka, festlokal och catering. Pratat med tärna och toasmadame. Gästlistan är så gott som klar.

Visst är det spännade... man längtar ihjäl sig :D

• bride2be!!!

Nån som ska gifta sig i Trollhättan?

• Zollan

Vi gifter oss 15:e september. Har bokat festlokal, fotograf. Både tärna och best man har tackat ja. Kläder till både mig och honom är köpta och även ringarna. Gästlistan är klar. Mycket som är på G också.
    Önskar er alla en trevlig dag!

Svar på tråden Sebtemberbrudar 2007!!