• jocelyn

Akut BH-fråga !!

Uj jag hoppas jag placerade den här frågan rätt nu!

Jag är vanligen en stl 75 B i BH. Men vissa märken är så himla små i storlekarna -särskilt "designermärken" som D&G. Jag får helt enkelt inte plats!

Nu till min dumma fråga...

Nästa storlek uppåt från 75B lär ju vara C. (Vilket låter konstigt stort på mig men ok..) Ska man gå på 75C direkt eller är det 70C som är mest logiskt? Jag vill inte ha för sladdrigt band i ryggen...

Skulle såklart prova om det inte var för att en kompis ska på en super-rea/utförsäljningsgrej imorgon -ej i sverige- och hon undrar vilken storlek hon ska plocka åt mig...

Ös ur er alla tips/tankar etc ni har !

Tack!

• Svar på tråden Akut BH-fråga !!
  • Pumpalot

Det bästa är att be om assistans i butiken - dom är ofta väldigt duktiga att hitta rätt storlekar.

• jocelyn

Sorry det går inte! Se ovan!

• Pumpalot

förlåt.. hihi trött är jag allt.
    Personligen skulle jag gå på 70c, men skyll inte på mig om det blir fel ;)

• Ida-maria

Tror hon menar att din kompis ska fråga personalen i affären....

• ProudWoman

behöver du större kup är det 75C, om det passar kring ryggen då en 70C och en 75B är lika stora i kupan

• pickolina

Precis som skrivits ovan. 70C och 75B är likvärdiga i kupan. Så antingen provar du 75C eller 70D om du skulle vilja ha en strl större i kupan och en strl mindre i omkrets. Jag föreslår att du testat båda för att se hur dom känns... Var inte rädd eller fixerad vid bokstaven.. ;) :D

• pickolina

Jag vet inte varför folk tycker att bokstäverna låter så stora...? :)

• jocelyn

Tack! Jag har för mig att bandet i ryggen är ganska stretchigt på den här modellen...så jag kör nog på 70 i omkrets. Har aldrig ägt en i stl C förr och de jag har i stl B använder jag ofta på innersta "knäppningen" eller vad man säger....så jag ligger nog egentligen mellan 70-75... Hu vad knepigt.
    Jaja, det får bli som det blir, är det rea så är det ;)

• pickolina

Då är det bättre att ta en 70.. Man ska knäppa bh´n på yttersta hyskan när man köper den och sedan knäppa längre in allteftersom den töjer sig.

Så om du ska gå upp lite i strl och samtidigt gå ner i omkrets så hamnar du på 70D... :)

• pickolina

Såg nu att du inte hade möjlighet att prova. Läste visst lite snabbt förut.. *hihi* Hoppas det blir rätt strl.

Svar på tråden Akut BH-fråga !!