• Sessan - 07

Sånga kyrka Färingsö

Är det någon mer här som kommer gifta sig i vackra Sånga kyrka på Färinsö, eller som har gift sig där? Det vore roligt om någon har bilder att visa på vigslar därifrån eller om ni kan tipsa om hur det funkat med kontakten m präst/församling osv?

• Svar på tråden Sånga kyrka Färingsö
  • Sessan - 07

...puffar lite! Jag är rätt säker på att jag hört talas om folk här inne som haft/ska ha den kyrkan!

• Multa

Halloj!
    Vår son döptes där(jag är också döpt där)
    Vår präst hette Torger. en annan präst som jag rekommenderar är gunvor jonsson. mycket mysig farbror. bra administration. trevliga! och det är så vackert därinne

• Knights tale

Multa - Åh det låter ju jättebra! Vi har inte varit inne i kyrkan än, men jag har sett några få bilder och på dem ser det jättefint ut. Har du bilder från dopet som du har lust att visa?

• Multa

hej. nej jag har ju inte det, dom är inte tagna med digi kamera. men jag lovar att du kommer inte ångra dig

• Bruden blå

Lite bilder från kyrkan. Utbudet va inte så stort, men lite fanns det.

www.lansmuseum.a.se/databas/visabild.cfm

www.lansmuseum.a.se/bilder/fotovisabild.cfm

www.faringsoforsamling.se/cat/index.php&id=232

www.stockholms.lans.museum/bilder/fotovisabild.cfm

www.stockholms.lans.museum/bilder/fotovisabild.cfm%2D0183%2F04&in_plats=s%E5nga

stockholms.lans.museum/bilder/fotovisabild.cfm%2D1392

www.algonet.se/~mrkonst/images/ek/sangacr.jpg

www.algonet.se/~mrkonst/images/ek/sangaint.jpg

• Sessan-07

Åh, tack för bilderna! Flera hade jag inte alls sett tidigare! Vilka otroliga väggmålningar.

• Sessan-07

Vi var i kyrkan förra söndagen och den är verkligen HELT otrolig...! Den är precis så stor att vårt sällskap får plats, folk kommer få trycka sig in i bänkraderna, och det kommer inte vara en enda tom plats! Och väggmålningar över hela taket och väggarna. Det finns dock ingenstans att "smita undan" när vi gått ut ur kyrkan så att vi kan komma ut på kyrktrappen efter dem, men det funkar ju i alla fall.

Jag vet att det är två par som ska gifta sig innan oss den 2 juni, det vore kul att komma i kontakt med dem!

Svar på tråden Sånga kyrka Färingsö