• Litenjag

kålsoppan!!

Länge har det frågats om den berömda kålsoppan som någon här har receptet på. Men inget recept har lagt ut så nu försöker jag igen då det verkade vara många som var intresserade av den!

Så har någon receptet hade de varit trevligt om någon la ut det här!

• Svar på tråden kålsoppan!!
  • lotta49

Här kommer den:
    BANTARSOPPAN

6 stora lökar
    1 medelstort vitkålshuvud
    4 morötter
    1 st stjälk selleri
    2 gröna paprikor
    2 burkar krossade tomater
    2 burkar löksoppa (eller 1 påse)
    3 st buljongtärningar
    svartpeppar
    (vitlök)
    (Soja)

Gör så här:
    Skär alla grönsakerna i bitar och täck med vatten. Häll i resten av ingredienserna och koka i en timme.

Dag 1 Ät alla sorters frukt (ej banan)+ så mycket av SOPPAN som möjligt.
    Dag 2 Ät alla sorters grönsaker undvik sädesslag, ärtor och bönor) SOPPA naturligtvis.
    Dag 3 Ät alla sorters frukter och grönsaker (ej potatis), SOPPA naturligtvis.
    Dag 4 7 - 8 bananer, 5 - 8 glas lättmjölk, + SOPPA.
    Dag 5 6 tomater, 280 - 340 g nötkött, endast 8 glas vatten, + SOPPA.
    Dag 6 Ät så mycket nötkött och alla sorters grönsaker som Du vill + SOPPA.
    Dag 7 Ät så mycket Du vill av ovan nämnda saker och drick så mycket Du vill av safter, juicer, te och kaffe samt av råris + SOPPA.

Det påstås att Du kommer att gå ned 4 -7 kg och ändå må gott. Du kan äta så mycket soppa som Du vill och ändå gå ned i vikt. Detta gör Du på grund av att sammansättningen medverkar till att Du förbränner kalorier fortare än vad Du tar in. Du kan följa denna diet så länge Du vill utan att må dåligt samtidigt kommer Du att rena Din matsmältningsorganism och hålla Dig friskare.

• Koalasara

Äntligen kom receptet...
    Bra initiativ till ny tråd, eftersom den gamla tydligen inte har gett resultat! Tack!

• Sister of the Night

Helt otroligt!

Det där receptet fick jag av en kompis redan för 13 år sen, dessförinnan hade jag läst det i en tidning redan ett par år tidigare!

Hur gammalt ÄR det egentligen? :o

(Säger inte att det är något fel på det, alltså, bara förvånad att exakt samma recept hänger med ännu :))

• BrendaStarr

*tittar intresserat på receptet* Är det någon som slagits av tanken att den där soppan egentligen inte innehåller särskilt mycket av någonting...? Fibrer, ja... Vitaminer - kanske... Vatten, ja... Salt... Men inget fett, inga proteiner, inga kolhydrater... ;)

• BrendaStarr

...å JÄKLAR vad man ska bli pruttig av så mycket lök och kål...

• Septemberbruttan

Ska definitivt testa! Nyårslöftet var att gå ner 15 kg till nästa jul, och funkar det här så är det ju kanon!

Jag har nämligen inga problem med att hålla min vikt...men att gå ner...oj oj oj. Det här kanske inte är världens nyttigaste metod, med tanke på att man tappar vikt så fort, men det är ju värt att testa som sagt. Men jag undrar om man ska få en sats soppa att räcka hela veckan eller om det är meningen att man ska laga den fler gånger? Nån som vet?

• chihiro

men vad är det för buljong man ska ha och löksoppa på burk har jag aldrig hört talas om ????

• Sister of the Night

chihiro

Undrar om inte löksoppapå burk säljsi dagligvaruhandeln, under ett mycket känt märke på "C"? *inte alldeles säker men...*

• Septemberbruttan

Annars finns det ju Fransk löksoppa på påse...

Ingen som visste om det är meningen att soppan ska räcka hela veckan eller om man ska koka fler omgångar? Hur mycket blir det av ett kok egentligen?

• chihiro

jag tycker det låter som hur jäkla mycke soppa som helst ;) för en person borde det räcka en vecka. kan jag tänka mig iaf. men håller den så länge ??

• Ann242

Jag gav mig in i soppvärlden när jag gick i gymnasiet. Kokade värsta storkoket och sen tyckte jag att det smakade så j-a illa att jag inte kunde äta upp det *skratt* Men funkar det för er - kör hårt! En annan kämpar med AB:s Viktklubb.

• Gemma

Finns det någon som på allvar utsätter sig för det här? Hallå, vad hände med balanserad kost? Man måste ha järn och fett för att må bra. Plus en hel massa annat.

• Septemberbruttan

Gemma

Järn och sånt säljs ju numera på burk i tablettform...

Svar på tråden kålsoppan!!