• bröllo­pstjej­en
    Äldre 6 Jan 08:54
    26355 visningar
    9 svar
    9
    26355

    Inbjudan, tips till 30 års fest...!!!

    Hej!

    JAg fyller 30 år om i februari och planerar en stor fest för vännerna.
    Ngn som har tips på en fin men rolig inbjudan...? (Står stilla i mitt huvud)

    Ngt tips på lekar el dyl.?

  • Svar på tråden Inbjudan, tips till 30 års fest...!!!
  • bröllo­pstjej­en
    Äldre 6 Jan 16:37
    #0

    Verkligen ingen som kan hjälpa mig..???

  • albin0­4
    Äldre 6 Jan 16:48
    #0

    HALLO!!!

    Jag fyllde 30 år i sommras. Jag hade bara en vanlig inbjudan som jag själv hade skrivit för hand på ett lite finare papper.

    Hade först kopierat en bild av mig när jag var liten som jag hade tänkt ha på första sidan av inbjudan,men tyckte inte att det funkade så bra så det fick bli en vanlig inbjudan och det funkade alldeles utmärkt det också

    Det beror väl på lite vad du har för möjligheter att fixa med. Men det finns ju som sagt att man kan kopiera ihop en rolig inbjudan,använda datorn`s olika texter och program. Sen finns det ju även att beställa magnet inbjudningar på bla Vistaprint.se
    En vanligt hederlig handskriven inbjudan,i denna datorns värld,tror jag skulle uppskattas.

    Lekar och tävlingar..... Ja det beror väl på vart du ska hålla till om det är en stor lokal med lite yter eller om det e en lite mindre lokal.

    *Musiktävling(där dom får gissa på artist och låtens namn)

    *Hoppa säck

    *Tipsslinga(med frågor om dig eller allmänbildade frågor)

    *Kasta pil
    Ja det finns ju tusen olika lekar att hitta på,sök kanske på internet på lekar och se vad du får fram.

    Hoppas att jag har hjälpt dig litegrann på traven iaf. Lycka till!!!
    Och ha så trevligt på din 30-års dag.

  • bröllo­pstjej­en
    Äldre 6 Jan 19:50
    #0

    Tack va snällt m tips!

    Jo det är en mkt stor restaurang så plats finns, men jag ska klura på lite på lekar.
    Ska varje fall ha en tipsrunda m roliga frågor.
    Har bokar en dj, så bra musik & dans ska det bli natten låååång ; )

  • SagaTo­va
    Äldre 6 Jan 20:17
    #0

    Ska det vara en sittning? Alltså med mat och så.

    Fyller oxå 30 snart och jag och en vännina tänker slåihop till en fest.
    Vi hyr lokal, och tänker ev ha ett band, eller liknande. Bjuda på välkomstdrink och lite coctail pinnar mm.

  • bröllo­pstjej­en
    Äldre 6 Jan 20:24
    #0

    sittning m bordsplacering för 60 pers, men m buffé.
    Vill ej ha "bröllopskänsla" m 3 rätters osv.
    Vi planerar bröllop till 2008, så det får bli då.

  • malle_­1
    Äldre 7 Jan 11:15
    #0

    Vi hade 30- års fest ivåras och hade ett sött lite tjockare grönt papper med en bild på två tussilago överst.

    När alla kom hade vi "tipspromenad" som handlade om gästerna bara för att de skulle ha lite att prata om (många som inte kände varandra)sedan hade vi fyra bord och en kortlek som angav bordsplaceringen.

    Som en lek lite senare vid maten fick en från varje bord ställa sig upp och presentera sina bordsgrannar med namn och sysselsättning.

    Det var mycket lyckat.

    Dessutom hade vi ett drinkbord där vi hade lagt ut roliga dringrecept så att alla kunde plocka ihop sin egen drink.

  • malle_­1
    Äldre 7 Jan 11:18
    #0

    Drinkrecept, menade jag. Också hade vi musiktävling. Med bubbelvin som pris.

  • bröllo­pstjej­en
    Äldre 7 Jan 16:47
    #0

    Tack snälla för tipsen, jag blir verkligen
    glad!!! :)

    Efter jag läst här nu vill jag ha ngn sorts lek eft maten, men ngn enkel på ngt vis.

  • bröllo­pstjej­en
    Äldre 8 Jan 20:43
    #0

    Ngn mer som kan hjälpa m tips & idéer???

Svar på tråden Inbjudan, tips till 30 års fest...!!!