• Mommydearest

Nybörjare vad är embossering?

Se rubrik?

Undrar också hur man går tillväga för att få tex våra initialer på framsidan "uttryckta", kommer inte på vad det heter. Men när bolstöverna liksom blir utåtstående. Måste man lämna in det eller kan man göra det själv?

• Svar på tråden Nybörjare vad är embossering?
  • Kakan 11/8

Här har du lite info om vad embossing är!

• Mommydearest

Tack, men tyvärr verkar sidan där Lisa förklarar vad det är inte funka. Vad jag menade var kankse prägling? Nån mer?

• Ammo

Du köper en emossingpenna och skriver med. Sen köper du emossingpulver i den färgen som du vill ha och häller på där du skrivit. Pulvret fastnar, ha gärna en liten liten pensel som du kan peta lite med. Häll bort överflödigt pulver så det endast sitter kvar där du skrivit. Värm sen med en värmepistol så pulvret smälter och stelnar.
    Alla dessa saker finns på tex Panduro.

Jag tyckte det var för svårt att skriva och få det snyggt så jag köpte stämplar med text och stämpeldyna för emossing.
    Så här såg mina ut:
    groups.msn.com/jessicamartin2006/trycksakerochdekorationer.msnw

• Kirsto

Här hittar du en beskrivning med bilder om hur man embossar: www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Embossing

och här en hur man präglar (ibland kallas det vitprägling också): www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Ideas/Pragling

Vill du prägla är det underbart bra med en präglingstång när man ska göra många. Kostar dock en hel del. vet inte någon som gör mässingsshabloner i Sverige, men det MÅSTE gå att beställa via e-bay!

• Vinterbrud feb -07

Ammo
    Åå så fint!
    Var har du beställt stämplarna? Var de dyra?

• Ammo

Vinterbrud, tack:) ,De finns på Panduro allihop. KOmmer inte ihåg vad de kostade, mellan 50-100 kr st tror jag.

Svar på tråden Nybörjare vad är embossering?