• jempa28

Bröllopsresa Thailand?

Det pratas om att vi ska åka till Thailand på bröllopsresa. Tre veckor.

Efterlyser några riktiga Thailandkännare, tips, små drömutflyktsmål.. förslag på annat som man inte får missa mottages tacksamt!

********* GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!! *********

• Svar på tråden Bröllopsresa Thailand?
  • Berner

Puff
    Åker på en andra bröllopsresa till Thailand den 27/1.
    Den första var en snabbis till Riga i samband med bröllopet i Augusti.
    Alla tips mottages tacksamt!

• MarLau

Res till Krabi-regionen. Åk ut till öarna Poda Island, Chicken Island och Phra Nang. Närmare paradiset är svårt att komma.

• malle_1

Är det ingen annan som tycker att det känns lite skakigt med Thailand just nu?

• Berner

Inte är det kul att höra när det är mindre än en månad till vi åker.

För några år sedan var vi i grekland när det var jordbävning i turkiet och oroliga anhöriga ringde och hörde hur vi mådde.
    ?????????????????????????
    Vi hade inte hört något alls och då var vi närmast om man jämför med de som var hemma i Sverige.

Det är oroligt lite här och var i världen och man kan inte vara rädd för allt även om det ibland är svårt att låta bli.
    Mellanlandar i Dubai på hemvägen och då är man ju i arabvärlden.

Var även nära Balkan under pågående konflikt där och märkte inget.
    Kanske har vi haft tur eller så har vi i sverige för mycket nyhetsflöde, vad vet jag?

Dessutom är jag flygrädd!

Vill i alla fall att vår resa går bra och att vi kan njuta av paradiset som det sägs vara!

• InaHjärtarAdam

Berner:
    håller med dig. jag kan gå ut och bli överkörd också. och bombad med för den delen. jag bo i södertälje och här hittade dom ju en bomp på pendeltåget för några månader sen.
    ska man gå och vara rädd hela tiden får man ju inte göra annat.

nä ni kommer säkert få en fantastisk bröllopsresa! ha så kul och glöm inte att dela med dig av bilder och erfarenheter sen. vi åker också till thailand vid den här tiden nästa år:D

• Bröllopstokiig

Jag har varit i Krabi, Phi Phi, Koh Lanta och i Phuket (blä, Phuket är inget kul). Krabi och Phra Nang etc är supervackert, Phi Phi var favoriten men det var innan Tsunamin. Nu vet jag inte hur det ser ut. Förra året var vi på Koh Samet som ligger närmare Bangkok, det var jättefint och lugnt, ett litet disco bara. Man kunde ha stranden helt för sig själv och vi bodde jättefint i de fräschaste bungalows jag bott i när jag varit i Thailand (White sands hette de). Riktigt bra ställe om man bara vill slappa och äta god mat. Inte så många aktiviteter direkt men som sagt lugnt och småskaligt. Inga hus med fler än två våningar, inga hotellkomplex eller dyl. Dit skulle jag gärna åka igen för att stressa av...

• Berner

Mina barn säger att jag är fotoidiot så var lugn för att det kommer att fotas!
    Letar just nu undervattenskamera till skapligt pris.

• Blomman29

Garbo23>> Vi har i dag bokat en resa till Koh Samet. Vi åker den 17:e mars med Thai Air (VING). Det enda hotellet som fanns kvar var "Saikaew", bungalows.
    Vet du om det är fint? *orolig*

Vart äter man? Tips!

Svar på tråden Bröllopsresa Thailand?