• jungfrun

Stocketitt/Salen?

Hej alla brudar i Östersund/Jämtland!
    Min kusin gifte sej i Frösö Kyrka och hade festen på Stocke Titt och nu undrar jag vad detta är för ställe?Var inte med på bröllopet så jag vet inte,men har mycket släktingar där upp dock som jag inte umgås med...även om jag har kontakt med vissa..någon som kan informera mej om detta ställe?Har dom hemsida?

• Svar på tråden Stocketitt/Salen?
  • Fru W

Hej!
    Stockesalen är en jättebra lokal. Man bokar genom Gun Rickardsson på Frösö hembygdsförening. Kostar 1 500 för ett dygn. Om det är ledigt kvällen innan så kan man komma in och duka i förväg. Jag tror inte att dom har någon hemsida.

Har du funderat något på maten? Vi tog catering och personal genom hon på cafét bredvid.

Lycka till!

• jungfrun

Hej fru W!
    Tack för svaret.Vet du hur mycket det ryms i lokalen?

• Limazu

Hejsan Jungfrun och Fru W!

Som Jungfrun redan vet ;o) är det ett bra tag kvar tills jag skall gifta mig, men kände att jag måste "nappa" nu när jag har en "erfaren brud" på tråden :o) Har därför några frågor till Fru W, om du vill svara så blir jag jätteglad...

Hur många ryms i Stockesalen? Hur var maten? Rekommenderar du "Caféägarinnan"? Vet du några andra bra och fina lokaler runt Östersund?

Har tusen frågor till... men nöjer mig med dessa nu.
    Jo, en till: När gifte du dig?

Vänliga hälsningar!

• Fru W

Heej!
    Vad kul med lite Östersundsbrudar!!!
    Jag kan inte låta bli att kika in här på BT.

Jag tror att det ryms ca 75 personer. Där finns porslin, vaser, värmeljuskoppar eller ljusstakar. Bord i olika storlekar, barnstolar, många toaletter, ett loft.

Gunhilds mat är helt suverän. Vi åt trerätters för 350kr, bra pris och det var regäla portioner. Hon är erfaren och öppen för egna förslag.

Andra lokaler i Östersund... Man kan hyra Torvalla bystuga, innan Torvalla på vägen till Ope. Om man gifter sig på Frösön kan man hyra Rödöns församlingsgård, det är nära från Frösön. Det är en bra och rymlig lokal.

Fråga gärna mera! Jag gifte mig 29/6 2002.

• Limazu

Heejsan Fru W och TACK för ditt svar!!

Känns kanon att jag nu har "min alldeles egna erfarna tipserska! ;)

Vad synd att stockesalen inte kan ta ca 100 gäster, som jag tror att det kommer bli på vårt bröllop.., men jag skall kolla upp det för att vara säker.

Hur många var ni? Och upplevde du det som trångt? Hade ni DJ eller band?

Hur såg er meny ut? Hur långt innan bokade ni kyrka och lokal?

Apropå Rödöns bygdegård... - är väldigt nyfiken på hur den är och ser ut, både inne och ute! Ligger den fint till?

Om du fick ge några egna tips, vilka skulle det vara? Någonting du skulle ha gjort annorlunda idag?

Varma hälsningar!!

• Fru W

Hej igen!

Vi var ca 55 personer. Det var alldeles lagom och det kunde lugnt rymmas 20 till. 100 personer vet jag inte. Fråga Gun eller Gunhild vad de tror. De har säkert haft olika många.
    Vi hade ett band, tvåmanna, som spelade. Var ute i god tid när du bokar band. Fråga hur och när betalningen ska ske. Det kan råda odelade meningar om sånt. Samt be om kvitto när det är betalt. Dom vi hade var luriga och kunde säga olika belopp och krävde mer än man sagt från början. Helt ok med dansband ändå tycker jag. Det passade unga och äldre. Endel nya dansbandslåtar var det.

På vår bröllopssida finns menyn.
    www.brollopstorget.se/brudpar/pejsan
    Vi bokade kyrka och lokal ett år innan för att vara säker på att få den. Det var tre vigslar samma dag. Frösö kyrka är ju så populär.
    Rödöns förs. gård ligger fint till. Den är stor och har en scen med piano. Stort kök och tambur vill jag minnas.
    Andra tips...ja engångskameror är bra. Vi hade bara tre och det var för lite. Provsmaka tårtan först. Vår tårta var inte alls som vi tänkt oss. Jag kommer säkert på mer...

Ni då, När ska ni gifta er? Är ni från Östersund?

• Fru W

Oj!
    Det blev lite fel. Cateringen kostade 240/person!!! Inte 350 som jag skrev. Otroligt billigt för att vara trerätters meny.

• jungfrun

Hej fru W!
    Smyger in här lite...tjusig klänning du verkade ha!Gillar när det är "öppen rigning eller utskuren rigning"...ni gifte er samma dag som min syster,dom gifte sej i dalarna...har stockesalen nån hemsida?

• Mira

Hej! Såg funderingen på hur många som kan vara i Stockesalen. 80 - 100 pers var det vi fick höra. Fast är man 100 så är det visst ganska trångt - men det ska gå bra.
    Ingick personal vid cateringen eller fick ni betala extra. Vad tog dom för det i så fall?

• Fru W

Hej!
    Tack jungfrun! Jag har inte sett någon hemsida som du letar efter.

Hej Mira! Personalen ingick inte automatiskt. Ca 70-80 kr / timme tog de. Vi hade 4-5 personer som serverade.

Svar på tråden Stocketitt/Salen?