• Benji

Angående Förlovning

Hej! Jag och min flickvän tänkte Förlova oss på vår 2 års dag tillsammans! Men jag vet inget mer om Förlovning än att man har en ring på sin hand typ.
    Så jag tänkte fråga några saker och hoppas på svar :)
    Måste man gifta sig för att man förlovat sig?
    Vad betyder det när man är förlovad?
    Räker det med att man byter ringar så är man förlovad?

Hoppas nån svarar :)

• Svar på tråden Angående Förlovning
  • InaHjärtarAdam

man gör som man vill men när jag o min sambo förlovade oss så var det för att vi ska gifta oss ett år efter förlovningen.

• Linekulla

Enligt tradition ska man väl gifta sig inom ett år efter förlovningen men det finns inga som helst tvång i och med en förlovning. Den är inte på något sätt juridiskt bindande och därför räcker det också att "bara" byta ringar för att vara förlovade. Dock är en förlovning, i alla fall i mina ögon, något som är vackert och betydelsefullt för de tu som byter ringar. Lycka till! Hoppas ni får fin dag! :)

• Benji

Okej, då är jag med!! =)
    Men om man nu är förlovad betyder det att man kan kalla sin partner för T.ex Sin Fru? eller är detta först då man gift sig?

• Fru Cinderella

När man är förlovad så kan man kalla sin partner för fästmö/fästman.. inte fru dock, det kommer först när man har gift sig,

• zleepy

Förlovade blir man efter någon har friat, i väntan på giftemålet..

tycker tyvärr folk tar lätt på förlovning/giftemål nuförtiden..

allt för många kör "giftemål light" för att ta ett... nästa steg i förhållandet, men många har inte ens en enda tanke på att gifta sig, frågar mig ofta, VARFÖR ENS FÖRLOVA SIG DÅ? är förhållandet SÅ ostadigt att folk måste förlova sig för att det är "på riktigt"

Tyvärr så är jag anti mot folk som förlovar sig, för att.. jaa vara förlovade.

Någon Friar, man är förlovade, och sen gifter man sig!

Svar på tråden Angående Förlovning