• Mellen­i (4/8-0­7)
    Äldre 11 Dec 20:27
    3279 visningar
    10 svar
    10
    3279

    Vigsel akt och barn

    Hejsan

    Jag och min kille satt nyss och pratade lite om barn och vigsel akten. Hur har de varit för er som har haft barn med? har de börjat gråta mitt i akten? Jag kan känna lite osäkerhet när de kommer till barn och i fall de skulle börja gråta när de kommer till tager du mig akten. jag kan känna att de ändå är de viktigaste minuterna under dagen. Kyrkan är ju trots allt en allmän plats där alla är välkomna. Men just när man ska säga ja till varann skulle jag tycka va synd om de va ett barn som börja gråta. Min syster och hennes pojkvän va på ett bröllops nyligen och där råkade hända så prästen kom av sig helt och ingen hörde vad de sades. De är ju synd tycker jag. Vi har antal barn under ett år när de är dags. Men man vill och kan ju inte säga att de inte får ta med sina barn.

  • Svar på tråden Vigsel akt och barn
  • pov
    Äldre 11 Dec 20:30
    #0

    Visst kan ni be om ett barnfritt bröllop!!
    Är jättevanligt. Letar du runt lite finns det flera trådar om just detta. Finns massor av gulliga rim och verser etc. som man kan skriva i inbjudan där man informerar att man ej vill ha barn med.

    Lycka till!

  • sassa8­7
    Äldre 7 Jun 12:05
    #2

    Vi ska ha barnfritt, vi ska inte ens ha våra egna barn med då vi anser att de är för små och kommer ändå inte minnas dagen, många sura miner men det struntar vi i då det är vår dag :)

  • Äldre 7 Jun 12:09
    #3
    sassa87 skrev 2013-06-07 12:05:34 följande:
    Vi ska ha barnfritt, vi ska inte ens ha våra egna barn med då vi anser att de är för små och kommer ändå inte minnas dagen, många sura miner men det struntar vi i då det är vår dag :)
    Det finns många färskare trådar om du vill diskutera barnfritt bröllop. Glad

    Den här tråden är från 2006 och personerna som svarat finns inte kvar längre (deras namn står i svart och är inte klickbara).
  • sassa8­7
    Äldre 7 Jun 12:20
    #4

    Hittade inte nyare ;P

  • Äldre 7 Jun 12:26
    #5
    sassa87 skrev 2013-06-07 12:20:47 följande:
    Hittade inte nyare ;P
    Men vad var det för vits med att skriva i tråden då? Du ville inte ha råd, ville inte ge råd...
    Det blev ju bara för att puffa upp en död tråd alltså... Flört
    Här har du lite nyare Gladwww.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4305655.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m4277124.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m4122948.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m4123411.html

    Det finns många fler också. Brukar dyka upp någon i princip varje vecka
  • sassa8­7
    Äldre 7 Jun 15:05
    #6

    Det va inte död tråd, jag sökte på sökmotorn och fick upp denna bland de första, antog då att den levde annars så skulle den väl inte vara högst upp på listan

  • Äldre 7 Jun 15:34
    #7
    sassa87 skrev 2013-06-07 15:05:31 följande:
    Det va inte död tråd, jag sökte på sökmotorn och fick upp denna bland de första, antog då att den levde annars så skulle den väl inte vara högst upp på listan
    Tråden är ju död om ingen har skrivit i den på 6 år.
    Död betyder inte att den är spärrad, utan att den är inaktiv och har varit så väldigt länge. 
    Sökmotorn på BT är under all kritik och varför gamla trådar kommer upp är också något som många av oss som varit här ett tag har ifrågasatt. Obestämd

    Men det jag undrade över var ju varför du hade ett behov av att söka upp en tråd om barn på bröllop över huvud taget egentligen när du inte hade en fråga själv i ämnet. Om du hade haft en fundering "hur ska vi göra, har någon ett tips?" så skulle jag inte funderat, utan bara sagt att det fanns andra, nyare trådar.
    Men att gå och aktivt söka upp trådar bara för att säga "vi ska göra så här och om det inte passar andra så får dom skylla sig själva" var något som jag reagerade på...
    Det kändes helt enkelt onödigt och speciellt då när det var en tråd som inte skrivits i på 6 år. 

    Men nu vet du ju i alla fall om att det kan vara bra att kolla datumet på tråden eftersom dom inte kommer i datumordning. Glad 
  • sassa8­7
    Äldre 9 Jun 20:12
    #8
    Chicita skrev 2013-06-07 15:34:43 följande:
    Tråden är ju död om ingen har skrivit i den på 6 år.
    Död betyder inte att den är spärrad, utan att den är inaktiv och har varit så väldigt länge. 
    Sökmotorn på BT är under all kritik och varför gamla trådar kommer upp är också något som många av oss som varit här ett tag har ifrågasatt. Obestämd

    Men det jag undrade över var ju varför du hade ett behov av att söka upp en tråd om barn på bröllop över huvud taget egentligen när du inte hade en fråga själv i ämnet. Om du hade haft en fundering "hur ska vi göra, har någon ett tips?" så skulle jag inte funderat, utan bara sagt att det fanns andra, nyare trådar.
    Men att gå och aktivt söka upp trådar bara för att säga "vi ska göra så här och om det inte passar andra så får dom skylla sig själva" var något som jag reagerade på...
    Det kändes helt enkelt onödigt och speciellt då när det var en tråd som inte skrivits i på 6 år. 

    Men nu vet du ju i alla fall om att det kan vara bra att kolla datumet på tråden eftersom dom inte kommer i datumordning. Glad 
    Tittade som sagt inte efter datumet när jag tryckte in på tråden men ser nu att den är gammal. Ber så mycket om ursäkt
  • Äldre 9 Jun 21:26
    #9
    sassa87 skrev 2013-06-09 20:12:42 följande:
    Tittade som sagt inte efter datumet när jag tryckte in på tråden men ser nu att den är gammal. Ber så mycket om ursäkt
    Det är inget att be om ursäkt för.
    Men nu vet du ju att sökfunktionen är kass till nästa gång Flört 
  • Äldre 10 Jun 03:14
    #10

    Det var flera barn i olika åldrar med på vårat bröllop.Och att de inte var knäpptysta var inget vi märkte utom vid ett tillfälle och det var perfekt timing för det fick oss att le och slappna av. Några av barnen lekte längst bak i kyrkan.Vi har hört på videon att de låter men som sagt inte märkte vi det inte  

Svar på tråden Vigsel akt och barn