• teresia78

Hur ska vi fira vår förlovning i efterhand?

Älsklingen och jag åker till Mauritius, egentligen hade vi inte tänkt förlova oss men nu har alla skojat om det så vi tänkte slå till när vi ändå åker iväg till ett paradis på tu man hand. Känns jättehärligt!
    Undrar bara egentligen hur man kan fira detta i efterhand? En middag hemma hos oss för familjen känns väl okej? Ska vi skriva i vår resedagbok att vi förlovat oss? "Får" man ha önskelista om förlovningspresenter?

Snälla, hjälp mig! kram kram kram kram

• Svar på tråden Hur ska vi fira vår förlovning i efterhand?
  • missZapon

Jag vet inte för mig så är inte en förlovning jag vill uppmärksama så för andra, det känns mer som ett löfte mellan dig och din blivande. Men visst en middag med föräldrar när man kommer hem är väl alltid mysigt. Jag tycker inte det är okej med en önskelista vid förlvning, tycker det inte är självklart att få en present då.

• 4:e Maj

Du sager att ni ska till Mauritius och forlova er sa da kan ni val fira det dar? Fattar inte riktigt det dar med 'eftersokott' om ni inte redan ar forlovade. Menar du att ni vill ha en fest hemma i efterskott?
    Nej, forlovninsonske lista later lite girigt. Trodde lysningspresent var nagot man hade slutat med for lange sen.

• Lucia05

Eh...helst inte önskelista om förlovningspresenter.....

• Miss Cykel

Vi firade vår förlovning med en middag med våra föräldrar, efter att vi kommit hem från en resa.

Vi hade absolut ingen önskelista, förväntade oss inga presenter (men fick ändå några).

Men mest firade vi såklart med varandra! :)

• anne på grönkulla

Tja, vill ni själva ha en middag för att fira eller menar ni att andra ska ordna det åt er? Jag hade inte förväntat mig npgotdera men jag minns att svärmor gärna ville ha familjemiddag för oss då det begav sig...

En önskelista skulle jag inte klämma ur mig om inte någon särskilt frågade ifall vi önskade oss något. Annars skulle jag (om någon i min omgivning gjorde det) lät uppfatta det som lite självcentrerat...

• LissAnna

vi firade själva och berättade glatt för övriga familjen att vi förlovat oss. (förlovade oss på semester resan) Men vi hade varken middag eller önskelista eftersom vi ser förlovning som ett löfte mellan oss, att vi ska gifta oss. Och DET firar vi nästa sommar med all släkt och vänner! :D

• teresia78

fast jag menar, jag vet att man i min släkt har tidigare uppvaktat nyförlovade med presenter, det hör liksom till hos oss..... sen tänkte jag att eftersom en förlovning är ett steg mot giftermål så kunde vi först fira tillsammans och sedan med familjen hemma. Men önskemål om present kanske inte var så poppis.....

• teresia78

ps. självklart tänkte vi stå för middag och fest hemma hos oss, inte att någon annan behövde ordna något

• anne på grönkulla

Ja, om er familj brukar göra så så är det kanske annorlunda, med presenter alltså. Men jag skulle ändå avvakta med att önska tills någon har frågat (det upplevs lätt som krav annars).

• teresia78

Tack för hjälpen Anne! Ska göra som du sa

Svar på tråden Hur ska vi fira vår förlovning i efterhand?