• patriks brud

Bra lim???

Satt och provgjorde inbjudningskorten med det blev inte bra pga limmet. Antingen blev pappret vågigt/kladdigt eller så fastnade det inte ordentligt...
    Är det någon duktig pysslare som har koll på ett bra papperslim som inte syns eller vågar pappret???

Tack snälla!

• Svar på tråden Bra lim???
  • Bens wife

Pritt linstift extra strön, Panduro.

• Bens wife

Haha provar igen;
    Pritt limstift extra strong, Panduro
    ska det vara.

• patriks brud

Tack!! Ska åka till panduro och shoppa lite (till). Tror jag ska kasta mitt gamla lim.

• N&N

Jag kör med Fastik lim som jag köpte på Akademibokhandeln, superbra för pappret blir inte knöligt och tapeten som jag har som inbjudan blir inte heller knölig och ojämn.

• Noomi

Det bästa du kan använda (enligt mig iaf) är spraylim.

• Kirsto

Jag tycker att spraylim åker överallt i hela lägenheten, men det kan ju vara ett sk handhavandefel.

Läste en annan tjej som rekommenderade en pritt-maskin. Funkar ungefär som en tippexrulle och lämnar ett tunt, jämt lager. Blev lite sugen.

• Noomi

Haha, ja...kanske det. :D Är iof säkert samma sak för mig när jag inte använder en sån där "inblåsmaskin", bara det att jag är så van vid spraylimsångor (samt stoora "skyddsunderlägg).

• pradagirl

Hej
    Det var jag som rekommenderade pritt "maskinen" den är numera helt oumbärlig, funkar på alla papper, lycka till

• Cavatina

Fastik gummiklister: Världsbäst!

Pappret bubblar inte upp sig, det som hamnar "fel" är bara att gnugga bort utan att det lämnar några spår. Jag är helt förälskad i min burk Fastik.

(Om du köper en tidning och det sitter ett reklamblad fastklistrat inuti, kan bladet sitta fast med nåt som iaf liknar Fastik väldigt mycket. Det blir som en gummisträng som man kan gnugga eller dra bort. Med penseln som sitter i locket är det jättelätt att stryka ut tunna, tunna lager.) (Om du inte kände till Fastik sen tidigare alltså, det är inte meningen att överförklara.)

• Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Nån som vet om limmet i "pritt-maskinen" är syrafritt så att det funkar ihop med foton också?

Är lite inne på tack-korten nu

• Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Oh shit!!! Jag är frälst!! Köpte en pritt-roller idag och den är SUVERÄN!! Tack för tipset!

Tack-korten spottas fram som ur en kulspruta...

Svar på tråden Bra lim???