• baghera

hjälp!!!!!!!!!!!!!! ser ut som ett lejon pga finne!!

Snälla hjälp mig!! Jag har drabbats av världens största inombordsfinne eller /?#&/&(/ det är!! Men jag er ut som ett lejon, bokstavligen!! Och imorrn ska jag på en slags tillställning då jag verkligen inte kan se ut sån. VAD FINNS DET ATT GÖRA??? Kan man operera själv så att säga med nåt? Sprit? Bensin?? NÅT???
    Kram baghera

• Svar på tråden hjälp!!!!!!!!!!!!!! ser ut som ett lejon pga finne!!
  • bauti

Rör den inte! Då blir det bara värre.
    Lägg tamdkräm på den, det torkar ot den och skyndar på prosessen.
    Lycka till

• Dallas

Prova Basiron gel 5%, finns på apoteket( 50 kr). Men kläm inte på finnen!!!!!
    Lycka till

• Dallas

Kom på en till
    Neutrogena Visibly clear oxå apoteket( 65Kr)
    Har tonåring.....

• ladymarmelade

Köp genast Alsolsprit på Apoteket!!! Badda med en bomullstuss lite då och då. Alsolsprit är kanonbra, oftast har mina försvunnit över natten, eftersom spriten torkar ut dem.

• MalinPalin

Stioxyl 10% finns på apotek!

KLÄM INTE!!!

Hoppas det går bra!!

• baghera

TACK! För hjälpen och så snabbt! Har dock testat baziron gel från apoteket förut men det har intehjälpt ett dugg, men ska gå och tsta de andra grejerna asap!
    Tack ännu en gång!!!!!

• Yoni

Det låter som att den har bestämt sig för att stanna ett tag, riktigt stora finnar kan man ju få dras med...

Jag har just nu en period (ett år snart) med fotbollsstora finnar på hakan och på båda sidor av näsan, men lyckligtvis bara en eller två i taget. Dock kommer det alltid en ny precis samma dag som den förra gick bort. Jag är alltså väldigt van och det färgar säkert mitt lite trötta, uppgivna och luttrade råd:

Låt den vara och acceptera den och hur du ser ut, det finns ju ingen du kan göra som tar bort den permanent och nu-på-en-gång.

Den sitter där den sitter.

Jag brukar tänka att det gör mig mer ödmjuk att ha en massa finnar, så att jag ska komma ihåg att utseende inte är allt . Men sen kan jag vara HEMSKT fåfäng också

Sminka över den så gott det går, omfamna lejonlooken och tänk på något annat.

• baghera

Men låt mig säga som så, nåt har oxå hänt med min hy sen ungefär ett år tillbaka. Jag har också fotbollsstora jävla bölder i fejan, och typ två i taget och när en försvunnit så ploppar en annan upp! Men det här med lejonfejan var bara droppen, det fattas liksom bara morrhår så ÄRjag odjuret liksom...
    Fy också, jag våndas med dig Yoni, samtidigt som det känns skönt att jag inte e den enda som drabbats av detta, vilket jag var helt övertygad om.
    Jag har aldrig i hela mitt liv haft problem med finnar eller nåt annat, jag har alltid varit känd för min lena persikohy.
    Men sen ett år tillbaka ungefär så har jag haft enormt mycket problem med en tand så jag käkade kopiöst mycket värktabletter där ett tag, och det var i samband med det som det här började, sen hörde jag att man kan få bölder i ansiktet och på kroppen av just värktabletter. Så, det låter ju rätt logiskt, men det känns inte riktigt som att det nånsin kommer att gå över dock.
    Nån som vet?

• mjumm

krossa en treo och blanda med lite vatten. Ha på smeten ett bra tag, kanske till och med över natten. Det funkar jättebra! gå in på makeupalley.com och kolla most popular, aspirin mask ligger högthögthögt upp på listan.

• minimillan

På en dag hinner den nog inte försvinna.Försök att inte få panik och utföra några egna "operationer".Det slutar oftast med en ännu mer framträdande fuling eller ett stort sår.Om jag skulle ge ett tips (nu kanske du redan har gått och lagt dig)Är att undvika att i panik tvätta med asolsprit, badda både med det ena och andra och sen smeta på tandkräm.Huden blir oftast mer irriterad och rödare.Även huden runt omkring.Speciellt på näsan.Just att tandkräm skulle vara bra är en MYT.Det gör mer skada än nytta.
    MVH Mini

• baghera

Nu j********* ska dom väck, har köpt sån stioxyl 10% som jag lagt på varje natt... jag kommer att bli det levande beviset på om det verkligen funkar... men det roliga är att nu när dom ena håller på att försvinna, ja såklart så har det ploppat upp en ny, på andra kinden.
    Åh det är verkligen underbart att leva!

• brud i Amerika

Det basta du kan anvanda ar en sondersmulad aspirin. Den inhaller samma amne som man kan fa i kram format fran Doktorn. Hoppas att det hjalper. Man ska inte anvanda tandkram. Det ar skrock. Talades om pa TV har i gar i USA

• missZapon

Tandkräm behöver inte alls vara en myt, en metod jag har använt länge och ahr alltid fungerat bra på mig. Men då inte på finnar som är "innombordare" utan på finnar som jag redan klämt sönder, lägger jag då på tandkräm över natten så slipper jag vakna på morgnen med att det är fylld med gojja igen. Utan att tandkrämen har sugit upp det hela, vilket gör finnen torr istället för blöt när jag ska sminka över den. Men det måste var vit-tandkräm fungerar inte med gelétandkräm...

• nippon

Marja Entrich har en jätte bra kräm på liten tub som heter Medical treatment...tror jag.....Den är i alla fall jätte bra mot finnar och knottror! På mig i alla fall! Man köper den på hälsokost ca 2oo kr, men värt det!

• Modestie

Man kan badda med typ alsolsprit så finnen torkar ut fortare. Täck försiktigt med täckstift/kräm

Svar på tråden hjälp!!!!!!!!!!!!!! ser ut som ett lejon pga finne!!