• Vackra

Riktigt dåligt svettlukt?? Vad göra åt det??

Jag har tidigare haft problem med att jag svettats rätt så mycket tidigare och bad om tips bl.a. här på BT om vad jag kunde göra.. Jag fick då tipset att använda mig av Absolut Torr. Jag gjorde det, och fick oväntat bra resultat! Jag svettades ingenting i stort sett! Vilket var MYCKET lyckat! :)
    Jag slutade dock använda den efter ett tag p.g.a att det aldrig blev av och jag har dessutom inte haft några direkta problem nu heller (1½ månad efter slutad användning). MEN (!!) nu har jag istället börja lukta riktigt vidrigt, nästan kemiskt på nåt sätt, under armarna! Och det gör jag även efter att jag tvättat mig, både "som vanligt" (som tidigare) OCH riktigt noga och ordentligt!

Ibland har jag lyckats tvätta mig så att det inte luktar... men efter ca 1-2 timmar kommer lukten igen!!!! Och sitter kvar...
    Även om jag duschar mig på kvällen innan jag lägger mig så måste jag duscha på morgonen därpå, för att det luktar så in i norden!

Jag kan aldrig ha på mig varken linnen,klänning eller långärmat då lukten kommer fram oavsett hur man än gör!

HJÄLP MIG! Vad ska jag göra???!!!!....

• Svar på tråden Riktigt dåligt svettlukt?? Vad göra åt det??
  • Lady o Lufsen

Har du aldrig provat BATS från apoteket?
    Om inte- gör det!!!

• J+J

samma här verkar som om det är någon typ av bivärk... som de "glömt" att nämna på flaskan

• chelse

Hej,

Jag har också haft problem innan, då jag svettades övermycket, då köpte jag absolut torr i apoteket men jag fick biverkningar o slutade upp med det, problemet med mej var att jag var mycket nervös o stressig den tiden, därför svettades jag, för jag har inte det problemet att jag svettas längre!

• pickolina

Jag kan ju bara dela med mig av mina egna erfarenheter så klart.. Jag svettas extremt lite men lukten kommer ändå. Min erfarenhet är att om jag anv dats deo regelbundet så har jag inga som helst problem, trots att jag anv den parfymfria. Jag behöver inte ens anv den dagligen.. Men om jag anv någon annan deo eller ingen alls så kommer denna odör smygandes och inget hjälper, det luktar även när jag är nyduschad.. Men när jag sedan börjar anv bats regelbundet igen så försvinner lukten efter ett tag... Skitskumt! Men jag är oerhört tacksam för bats eftersom det är det enda som fungerar för mig.

• Flummig

Jag svettas ganska mycket, mest när jag tränar, men även mycket under armhålorna under dagen. Jag använder Absolut Torr, det hjälper mig jättemycket, min svettdoft är väldigt stark och framförallt äcklig, om jag inte använder Absolut Torr ofta kommer svettdoften tillbaka, och då är det bara att stryka på ett lager före man går och lägger sig. :) Det är min rekommendation, och att dricka mycket vatten. Det är viktigt att dricka vatten, så man inte bli uttorkad. Men att svettas är också positivt för kroppen, det rensar ut alla slaggämnen och renar kroppen!

Att man svettas mycket får man ju även respektera, alla har vi ju olika kroppar! Men om man nu svettas enomrt mycket kan man gå till doktorn och få en spruta, vet jag, och då kan det försvinna! Lycka till!

• Liten med Mindre

Kikade lite på du är vad du äter igår, något gammalt engelskt avsnitt.

Dålig lukt kan ju också bero på matvanor enligt hennes teori. Något damerna igår fick att dricka mot svettningar var te på färsk salvia. Gissar att de drack på morgonen.

Har du någon sjukdom/infektion i kroppen kan det ju säkert också påverka, eller om du äter någon form av medicin/tillskott.

Är det riktigt besvärligt kan ju du uppsöka en läkare/sjukvårdsrådgivning och höra om de har någon teori.

• maljor

jag bytte deo till Palmolives Odor Control.

Svettades rätt mycket förut men gör det inte längre. Luktade tom fräscht efter 5 timmars dansande på krogen

• Dallas

Hej
    Här kommer jag och lägger mig i lite
    Jag har inte problem med överdriven svettning, men köpte i alla fall en pumpflaska med kristaller som heter DO2 från www.bodystore.nu. Man fyller bara på vatten och skakar sedan sprayar man på! Jättebra på sommaren i alla fall.( Man kan fylla på den 10 ggr innan det är dax att köpa ny) En kompis till mig svettas otroligt och han testade denna, han tyckte den var suverän.
    Lycka till!

• Vackra

Tack alla för era tips och förslag!
    Bats har jag testat förut men tyckte den inte funkade på mig.. fast det kanske den gör nu då jag inte svettas något mycket alls direkt, som jag gjorde förut...
    Jag tränar rätt mycket, så att äta bra och sund mat gör jag redan! :) Men jag måste nog se till att få i mig mer vatten...

Och jag ska testa några av era förslag (deo) och se hur dom funkar!

Tack igen för era förslag!

Svar på tråden Riktigt dåligt svettlukt?? Vad göra åt det??