Knöl i armhålan
Jag brukar känna igenom mina bröst efter knölar. Jag har dock aldrig känt igenom armhålorna ordentligt och tyckte igår att det var dag... Jag hittade då en knöl i vänstra armhålan. Såg här i ett tidigare inlägg att knölar som sitter långt in och som inte gör ont är de som är de farliga... Precis så är min knöl.
Det rör sig inte om nån finne eller annat, detta är en knöl på ca 1 1/2 cm och den är ojämt och flyttbar. Den ömmar som sagt inte alls.
Jag har nyss ringt cancerupplysningen men de har inte telefontid förän om en timme. Jag vill prata med dom innan jag ringer vårdcentralen för det känns som att jag vet vad dom kommer säga: "Det är nog ingen fara, avvakta och kom tillbaka om det blir värre." Men jag litar inte på vårdentralens kompetens, sorry.
Mår illa av orro fast jag försöker intala mig att det säkert inte är något allvarligt, jag är trots allt bara 23 och har ingen cancerhistorik i familjen förutom på den manliga sidan. (Farfar dog i prostatacancer). Kan den manliga ärftligheten påverka mig som kvinna till att få bröstcancer eller rör det sig om två helt olika former av cancer?
Är glad för alla tips och råd jag kan få...