• finnbrud

silverringar

Äntligen har vi fått tummen ut att titta efter förlovningsringar... Kanske på tiden eftersom vi gifter oss till sommaren..
    Grejjen är att min sambo vill ha silver... Han har ganska mkt. smycken och allt i silver. Han har alltid gillat det.
    Men var hittar man snygga förlovningsringar i silver??? I sta´n blir man ju idiotförklarad...
    Han vill inte ha vittguld...

Jag är oerhört tacksam för svar!!

• Svar på tråden silverringar
  • Johannaringer

Varför vill han inte ha vitt guld? Det ser ju ut som silver?

• Fru Cinderella

.. eller titan.. lite mörkare. Riktigt snyggt på killar (och tjejer), vi köpte från titanringar.com, finns en hel del o kolla på där.

• Fru Cinderella

(Jag är också silvermänniska)

• finnbrud

Jag vet inte varför... Han vill bara inte det... Och för mig är det inte materialet som är det viktiga, utan att vi blir förlovade! För lyckligare än så här går det inte att bli!!!!

• Fru Cinderella

Ni kanske kan specialdesigna ringar i silvr hos en guldsmed..

• finnbrud

Ja, det vore kanske ett alternativ... Tack för tipset!

• hemligt2007

Men om ni ska ha silver så "måste" du ju nästa ha det i vigselringen också eftersom att annars nöts förlovningsringen av vigselringen p.g.a. att silver är så mjukt. Sen så är det ju ett problem med silversmycken, de ärgar d.v.s. svartnar om man anväder de mycket.
    I övrigt så är silver väldigt snyggt! Det var bara några tips om vad ni bör tänkta på.

• finnbrud

hemligt2007:
    Jo, det blir väl lite mkt. puts, men det får vi väl leva med... Lika viktigt att vårda ringarna, som att vårda varandra...

• September mys

Vi köpte våra ringar från lgu.se och vi är sååå nöjda. både med priset, blev billigare än vad Lennart skrev från början och ringarnas design!! dessutom gick det fort att få hem dom
    våra ringar har inte ärgat så mycket och inte alls som andra silver smycken.
    vi vart också idiotförklarade när vi började prata om silver men vi tyckte att det var finast, och man kan ju alltid köpa nya ringar sen
    lycka till

• petruschka

Varför har ni inte olika material i ringarna? Hans i silver och dina i guld? Det viktiga är ju att ni båda trivs i vad ni har på er!

Svar på tråden silverringar