• latten

Dermalogica eller Ole Henriksen?

Hej!

Jag tänkte testa antingen Ole Henriksen eller Dermalogica, har någon erfarenhet av dessa? Äter p-piller som min hud inte riktigt tål, och kan få "små-pluttar" lite här och där. Hyn har även blivit oljigare. Rekommendationer?

Tack!

• Svar på tråden Dermalogica eller Ole Henriksen?
  • _golden_

Eller testa Exuviance, som är ett annat alternativ. Jag kör det och är riktigt nöjd.
    Exuviance är mer behandlande än Dermalogica (Aha-syror).

På Åhlens city (Sthlm) kan man få prover på Ole Henriksen. Jag testade men tyckte inte att det var nåt vidare - men det var ju under så kort tid så det ska man nog inte lägga någon större vikt vid.

Jag rekommenderar att gå till en hudsalong som säljer både Exuviance och Dermalogica, så kommer de kunna rekommendera vad du bör ta som är bäst till din hudtyp, mer objektivt. Helt klart värt pengarna en första gång om inte annat!

(f.ö skulle jag säga Skippa pillrena!!! Dålig hy pga piller är det knappt värt med alla andra bra, alternativa, p-medel som finns nu...)

• Modestie

Finnar man får av P-piller man börjat med brukar försvinna när huden vant sig vid de nya hormonerna, men det kan ta några månader. Jag tycker Dermalogica har bra rengöringsprodukter, Special Cleansing gel och Dermal Clay tar bort fett bra ifrån hudyten. På t ex www.hqhair.com kan du beställa minikit för t ex fet hudtyp och se om det passar dig. Lycka till och håll ut som sagt.

• Bröllopstokiig

Allt är ju så olika från person till person. Jag har haft mycket acne problem och testat både Ole H och Dermalogica. För mig var det enda som hjälpte att byta p-piller. Nu använder jag Dermalogica för den kändes skönast.

• bengal

Jag älskar dermalogica!! Har haft ett 20-tal produktserier innan men sen jag hitta dermalogica har jag ej behövt byta. Min hur blir mycket bättre och jag blev av med nästan alla utbrott. Köp precleansern, den är super. Exfoliera ofta. Lycka till.

• pickolina

Jag föredrar Ole Henriksen av de två.. Däremot så fungerar inte OH´s krämer för min del... Men rengöring, ansiktsvatten, nattkräm och skrubb älskar jag. Dermalogica var jag inte alls imponerad av... Men köp provkit och testa dig fram för det där är ju såå individuellt!

• Mia :-)

EXUVIONCE. absolut bästa jag har provat.

• Lisa Flisan

Dermalogica är helt klart det bästa jag någonsing provat, så jag kommer aldrig att byta! Ole Henriksen tycker jag är lite hypat, och jag har fått känslan av att det kostar lite väl mycket bara pga att han lyckats skapa sig ett namn. Jag kan ha fel, men jag gillar i alla fall Dermalogica skarpt!

• Mia 80

Kanske borde du prata ed din barnmorska angående byte av p-piller. Finns sorter som minskar risken för finnar. Annars är Dermalogica ett bra val.

Svar på tråden Dermalogica eller Ole Henriksen?