• Öland07

Bröllop norra Öland sommaren 2007

Hej!

Jag och min sambo ska gifta oss på norra Öland under juli 2007. Bor i Stockholm, men vistas på Öland under sommaren någon vecka. Undrar om det finns några bofasta ölanningar eller personer som själva har gift sig på Öland (norra) och som har förslag på festlokaler, frisörer, florister etc.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Bröllop norra Öland sommaren 2007
  • Eriksberg

Hej!

Norra Öland är underbart!! Har själv sommarhus där och tycker att det är helt fantastiskt !

Den finns en restaurang som heter Sjöstugan i Byxelkrok där jag vet att folk har gift sig. De har säkert koll på vart de brukar fixa blommor ifrån osv. Nu vet jag däremot att Sjöstugan bytte ägare för inte så länge sedan men de nya vet säkert också. Kolla även med fd Marinan. Den håller på att rustas upp och kanske har de också något bra förslag. Det finns även en restaurang som heter Solö.

Det finns även ett jättefint gästhem där gästerna kan bo. Du kan ju kolla med de okcså, de kanske har mer koll än jag .

• Öland07

Tackar :) Ska definitivt kolla de ställena. Några fler förslag? ;)

• johansbrud

Jag gifte mig på Öland i somras och är bara en sån där sommarölänning. Jag fixade håret hos Frisören i Borgholm. Hade en tjej som hette Hanna som var superduktig och noggrann. Håret höll hela dagen, och natten... Blommorna tog vi från Buketten i Köpstaden, Färjestaden. De var oxå superbra! Kul och prisvärt.

• Öland07

Tusen tack för tipsen :) Vart på Öland gifte du dig? Vart hade ni festen? *nyfiken*

• johansbrud

i Norra Möckleby å så hade vi festen i deras bygdegård. maten tog vi från Änglamat catering och det var mkt bra!

• Öland07

Vet inte riktigt var det ligger. Vi har inte bestämt till 100% ännu om det blir att vara på en resturang eller hyra en lokal med catering, så tack för alla tänkbara namn som du själv har haft att göra med. Kommer cateringfirman från Öland?

• johansbrud

Änglamat finns i Kalmar. se deras hemsida.

• BrendaStarr

Som Ölänning (i exil;)) så måste jag tala om att i stort sett varje by har någon sorts bygdegård och att det finns gott om ställen att ha en hyfsat stor fest på om man vill - sedan är frågan VAR ni har tänkte er; Böda, Byxelkrok, Löttorp, Södvik, Köpingsvik, Borgholm - var är Norra Öland för er? Det finns flera catering-firmor i Borgholms-trakten; de flesta bättre restaurangerna kan dessutom ställa upp med catering. Det finns bra florister i Borgholm och Löttorp, likaså frisörer - kolla gula sidorna eller kolla www.milesonmedia.se.
    Det finns bra bygdegårdar i Källa, Löttorp och Föra - är det tillräckligt långt norr ut? Annars har i stort sett varje camping någon form av stor restaurang eller samlingslokal. Hör efter med dem! Adress annars på nätet: www.borgholm.se

• Öland07

Tack för alla svar :) All hjälp är verkligen toppen :) Vi vill helst ha festen i närheten av Byxelkrok eller Böda. Det är så svårt att få tag i personer dock som kan svara på frågor om lokaler och så. Allt verkar nästan vara stängt för säsongen. Kände inte till att det finns bygdegårdar runt Byxelkrok och Böda, har försökt att kolla runt på nätet om det - men har inte hittat något. Skulle helst vilja ha något nära vattnet, men tror bara att det är Sjöstugan som är det i Byxelkrok.

MJ 2007: blir det bröllop för er med under 2007? Känner du väl till Byxelkrok och Böda?

• BrendaStarr

Öland07
    Jag ska gifta mig i Helsingborg den 16/6 -07 men hade väl kanske velat gifta mig hemma på Öland om det hade varit möjligt, men i så fall i Räpplinge,som är min hemmakyrka, på mitten av Öland. Jag känner egentligen bäst till mitt hemma-område som är mitten-Öland, men min far har i flera år kört buss på norra öland i form av "Nöjes-Bussen" och har diverse kontakter. Är det något alternativ som ni inte får kontakt med,så kanske jag kan hitta rätt person att prata med... Hoppas vi kan fixa ert drömbröllop ihop!

• Öland07

MJ2007: Ursäkta sent svar, mycket att göra över jul o nyår. Tack för erbjudandet om att hjälpa till. Skulle gärna byta e-mail adress med dig om du har lust? Kanske kan bolla lite ideer ihop :)

• Eriksberg

Vi ska gifta oss på Öland (Glömminge kyrka och festen i Borgholms Slottsruin) i maj så om du vill ha tips på catering, präst, transport osv så är det bara att fråga . Lycka till med allt!

• MickeåMaria

Vi ska också gifta oss på Öland i sommar! Den 7/7, byter gärna jag idéer med er!!
    Kyrkan och lokal är bokad, men ja resten..?

Sitter en bit ifrån nämligen i Stockholm...

• Öland07

Bor också i Stockholm, vart på Öland ska ni gifta er? Kul att det blir samma datum som oss :) Skicka gärna ett mejl (angett den ovan), kul att bolla lite ideer och så ;)

• rjdl

Ni som ska gifta er catera inte från Pensionat Hornsjön på norra Öland. Vi beställde buffe därifrån och fick inte alla rätter vi hade beställt, de rätter vi fick fick vi inte som vi hade beställt och allt med väldigt låg standard. Otrevlig personal som inte har någon bra kommunikation med varandra.

Svar på tråden Bröllop norra Öland sommaren 2007