• jempa28

Vart skedde frieriet?

jag bara blev så nyfiken.. på hur erat frieri såg ut?

Min älskling tog med mig upp i Empire State Building, allra längst upp, på 102a våningen gick han ner på knä och friade. Klockan var ungefär 20.00 och man såg ut över hela Manhattan..

Jag visste visserligen om det, men i det ögonblicket spelade det ingen som helst roll! han hann knappt prata klart innan jag slängt mig om hans hals och svarat JA!!

Sedan utbröt värsta jublet bland de andra besökarna i Empire, när de fattat vad som just skett!

• Svar på tråden Vart skedde frieriet?
  • SpookysKira

Ah, vad gulligt! Och vilket stalle!

Sa har sag vart ut: Klockan var halv ett pa eftermiddagen pa min 25e fodelsedag. Jag hade just kommit hem fran plugget och var jattehungrig (Aaron hade lovat att ta ut mig pa fodelsedagslunch, sa jag hade skippat frukosten). Det var tanda ljus overallt, lite soft musik (Sinatra) i bakgrunden, och koksbordet var fullt med blommor. Det var dar han friade. Han sade att blommorna var mina pa ett villkor: att jag aldrig spenderade en till fodelsedag utan honom. Jag tyckte det var ett fint frieri. :)

• Billa

Min käresta friade i skottland! Vi hade oxå bestämt innan, men det tog inte bort stämningen för de!
    Det va en fin sommardag och det låg en tunn dimma ut över Loch Ness! Vi stog i Urquhart castle (gammal slottsruin) å det va bara sååååå romantiskt!
    Efteråt gick vi in i presentbutiken å skulle köpa en fotoram, så frågade expediten oss om vi haft en trevlig dag i slottet, då berättade jag att vi förlovat oss! Han grattade så mycke å tyckte att det va jätteskoj! Sen tog vi varvet runt Loch Ness å bara njöt!

• yxla

Paris

Jag visste inte om det innan

• drömbrud

yxla

Hur gick det till då?

• mary81

I barcelona!
    Efter en mysig kväll med en sväng upp till bergen och en romantisk middag gick vi ner och satte oss på stranden och tittade på stjärnorna och myste..
    Helt plötsligt tar han fram ringarna och friar. Hade ingen aning men det var överlägset den lyckligaste stunden i mitt liv. Sen gick vi och drack champagne på en båt vid hamnen

• yxla

Han rövade bort mig en fredageftermiddag efter jobbet med en liten helgväska och mitt pass.

Superromatiskt vårhelg då vi strosade runt i Paris satt på cafeer och gick på bra resturanger.

Och ja, han viskade frågan i mitt öra uppe i effeltornet sent på kvällen när vi beundrade utsikten över staden.

Svar på tråden Vart skedde frieriet?