• Lin-lilja

Vad ger man svärfar i present?

Blev påmind av Nencers tråd om att det är dax att köpa present; svärfar fyller år! Vad köpa? Det är alltid lika svårt!!! Han har fått böcker och tröjor så det ska vara ngt annat i år. Han fyller 59. Och maken har inga förslag som vanligt! Hjälp! Vad brukar ni ge i present till era svärfädrar?

• Svar på tråden Vad ger man svärfar i present?
  • Jozzylecter

Vad gillar han? Fiska, snickra, dricka vin, spela golf etc?

• anne på grönkulla

Tja, en bok är ju inte fel - det ges ju ut nya varje år!

Snygga strumpor av bra kvalitet.

En flaska fin whisky eller vin (vinrad i Frankrike är kanske mer 60-årspresent ).

Prenumeration på nån tidning.

En cd-skiva eller en film ni tror han skulle uppskatta.

Biocheckar.

Just nu tipsar jag alla om att ge bort utsläppsrätter! Eller en slant till lämpligt välgörande ändamål (barn, regnskog, etc etc).

Det beror ju så jättemycket på vad han har för intressen. Men faktum är att jag tycker det är din mans ansvar att ordna med presenter till sin familj - eller åtminstone komma med vettiga förslag...

• Lin-lilja

Ja, det är det som är det svåra; han har inga utpäglade intressen. Han gillar historia i och för sig men historiska böcker har han massor av. Annars umgås han med familjen, promenerar, åker på bussresor och så men som sagt, inga speciella intressen som ger mig några presentidéer....

• Wunja

Mina svärföräldrar tycker väldigt mycket om god mat och dryck, så en flaska vin eller en delikatesskorg av något slag fungerar bra på den fronten.

Tycker han om musik så kanske konsertbiljetter kunde vara en bra idé?

En DVD-box med favoritfilmer/-serier?

• Lin-lilja

Anne på Grönkulla: Ang att det är min mans ansvar; ja, he he, det kan jag också tycka men då blir det en blomma från en bensinmack. Och det känns ju lite snålt när man har världens bästa svärfar och verkligen vill visa honom uppskattning. Vanligtvis tycker jag att det är jättekul att ordna med presenter och ge ngt som verkligen passar men just till honom är det svårt.

• Lin-lilja

Tack för alla tips!!! Har ni fler, så skriv!!!

• Fru Henax

Biljetter till nån av Sveriges EM-kvalmatcher?!

Fotbollsgalna Henax enda idé...

• Jozzylecter

Gångstavar

Presentkort i sportbutik (bra skor etc)

Kvällskurs i runtydning eller liknande (Till 60-årsdagen kanske en egen runsten vore kul? :D Finns en svensk kille som hugger. Kan länka om du är intresserad. Hihi)

Bussresa till något av historiskt intresse: Rom är fantastiskt, Turkiet likaså. Eller något lika fantastiskt i hemtrakten.

Många muséer har fina replikor av historiska föremål man kan köpa. Smycken, prydnadsföremål osv

Svar på tråden Vad ger man svärfar i present?