• Pink Lady

Sex-lust? Att hitta tillbaka...

Hej, jag har ett litet dilemma.
    Under hösten har jag haft det otroligt jobbigt på jobbet, det har varit en hemsk stämmning pga vissa omständigheter vilket är irrelevant här att ta upp - i det stora hela, det har varit asjobbigt och jag har mått dåligt nästan varje dag när jag är på jobbet/på väg till jobbet.

Jag vet inte om det är det som gjort att min sexlust verkligen inte är densamma. Innan sommaren/under sommaren hade vi sex typ minst en gång om dagen om det fanns tillfälle... men de senaste månaderna har jag bara inte haft lust - men har haft sex ändå för att inte göra honom besviken och tro att det är något fel på mina känslor. När vi väl sätter igång är det superhärligt och jätteskönt, men jag känner sällan den där lusten som gör att jag bara vill slänga mig över honom.

Kan ju också vara att vi varit tillsammans ett tag nu, att man blivit bekväm? Usch det är otroligt jobbigt och utöver problemen på jobbet blir detta också en stressfaktor.

Någon som varit med om liknande och när övriga problem löser sig så löser sig även detta? Känner att jag behöver hopp för att orka kämpa vidare...

Iom detta har jag börjat få ont i samband med sex också, har pratat med min kille om detta och han är väldigt förstående...vi har inte sex lika ofta...Men jag har fått för mig att börjar sexlivet trappas ned allt för mkt så blir det svårt att hitta tillbaka - hjärnspöken kanske...samt att jag vet att han älskar sex o vill ha det ofta så vill jag ge honom det... ond cirkel...

Hoppas ni fick ut något av mitt svammel...känner mig så olycklig inom detta område just nu o behöver skriva av mig...

• Svar på tråden Sex-lust? Att hitta tillbaka...
  • anne på grönkulla

Det är klart att stress i andra delar av liver smittar av sig negativt på sexlusten. Sånt där går dessutom i vågor i vilket fall, tycker jag att jag upplever - och visst ligger det nåt i att mer sex också ger mer lust i en god spiral.

Jag tror iallafall inte att ditt fall är unikt eller hopplöst på nåt sätt. Kanske behöver ni ta extra ostressad tid tillsammans för att hitta tillbaka? Att kunna prata om det och visa förståelse för varandras situationer är en superbra början! Och du, ha inte penetrerande sex om du inte är tillräckligt upphetsad...

• kackelmaja

Jag forstar precis vad du menar. Ta en paus fran sexet, det kommer tillbaka, man maste inte ha sex varje dag for att ha en bra relation!

• strikeapose

Jag fattar frustrationen! Känner exakt likadant. Möjligt att det går över, men lik förbaskat är det ju jobbigt när man inte är på topp. Provar just nu m rosenrot, får se om det har ngn effekt. Är dessutom skitless på torra slemhinnor.

• Mathias älskling

Förstår dig precis för jag befinner mig i samma situation. Har inte mått dåligt på jobbet men har haft otroligt mycket att göra. Och lusten har totalt försvunnit. Som du säger gör det tom ont nu de få ggr vi har sex. Jag vet att min sambo vanligtvis vill ha sex oftare än jag men nu verkar han ha tappat lusten också. Båda saknar sexlivet men ingen "orkar" eller "har lust nog" för att ta initiativet. Jättetrist!!
    Så hittar ni någon lösning får du gärna dela med dig
    Hoppas det löser sig!!!!

• kentfantast

Gud så skönt det är att höra att det finns fler!

Svar på tråden Sex-lust? Att hitta tillbaka...