Vart finns den bästa snorklingen i världen?
Vi ska på bröllopsresa nästa år, och vi båda älskar att snorkla, vart ska man åka för att få den bästa snorklingen?
Vi ska på bröllopsresa nästa år, och vi båda älskar att snorkla, vart ska man åka för att få den bästa snorklingen?
Hej!
Jag har hört att röda havet lär ha den bästa dykningen men att det även ska funka att snorkla. Min personligt bäsa snorkling gjorde jag i Australien o inte på stora barriär revet som man kan tro, även om jag testat det med men på västkusten på revet där. Terquse bay, Vet inte riktigt hur man stavar men man uttalar det som turkos, med ett engelskt uttal.
Hoppas att ni hittar vad ni söker.
Jag har hört att den absolut bästa dykningen får man i Egypten. Korallreven där är tydligen något alldeles extra, men jag har inte varit där själv, och jag vet inte hur det är att snorkla där tyvärr. Jag tror dock att alla ställen där det är vackert att dyka funkar lika bra att snorkla.
Lycka till!
Jag har snorklat lite i röda havet och en del på Maldiverna. I röda havet hade jag otur när jag följde med en snorklingsbåttur då jag kom till ett väldigt "turistigt" rev. Massor med folk som snorklade och revet var väldigt slitet. Men det finns säkert jättebra snorkling i röda havet om man tar någon bättre/mindre/mer privat resa.
I Maldiverna råkade jag hamna på en ö som hade ett enormt bra rev. Hur fint som helst! Däremot var inte själva hotellet så fint, men det gjorde inte mig något eftersom jag snorklade så mycket. :)
Det var mina erfarenheter!
Stora barriärrevet i australien.
jag har snorklat i röda havet. vi åkte båt en halv dagstur ut från hurghada och snorklade på två olika rev. det var helt fantastiskt!!! jag överdriver inte när jag säger att man såg 30 meter rakt ner. fullt av färgglada fiskar! min sambo såg en muräna och det var han jättemallig med. jag såg ett gäng sånadär runda grejer med piggar på (har glömt vad dom heter) vi var ute en heldgad och det är faktiskt bland det bästa och roligaste jag har upplevt! det var jättehäftigt att simma vid ett stim av flera tusen färgglada fiskar!
vid stranden i hurghada såg min brorsdotter och min mamma även en drakfisk. några vänner till familjen var också i hurghada men dom hade turen att få bada med delfiner! det ska också gå att se valhaj men det gjorde inte vi som tur var.. då hade jag nog dött! :D
vi har tänkt snorkla en del på vår kommande bröllopsresa så nu håller vi på och letar bra snorklingsställen i thailand.
Egypten e ju grymt men som dom ovan de e MYCKE turism börjar bli slitet..mer folk under ytan än över...(men de finns dlfiner
Söderhavet e nog inte helt fel...eller galapagos öarna med deras JÄTTE skölpaddor...
Jag har både snorklat och dykt på Curacaó. Mycket fint vatten och orörd natur. Du upplever all sorts botten och alla sorters vattendjur, allt ifrån hajar till sköldpaddor. Kan starkt rekommendera Curacaó.
Annars lär Australien ha väldigt fint "snorkelvatten".
Tack för alla tips
Har snorklat såväl i Röda Havet som vid Ningaloo Reef utanför Exmouth i Western Australia (Förmodligen inte så långt från var Emena snorklade) - båda platserna var fantastiska - men som sagt Egypten är ju väldigt turistinriktat, Western Australia kändes mer som ett Outback äventyr - det gillade jag. :)
Jag har snorklat utanför Hurghada (Egypten) flera gånger. Underbart!
Klart vatten, fina rev.
Har sett delfiner där 2 gånger!!
Bodde på ett fint hotell med all inklusive. Inte alls dyrt.
Kan tipsa om Mexico också, där finns jordens nästa största korallrev. Vi snorklade i närheten av ön Isla de Mujeres (ligger i närheten av staden Cancun).
Förutom havssnorkling kan man även ägna sig åt att snorkla i underjordiska sjöar som kallas cenotes och finns på hela Yucatanhalvön!!!
MALDIVERNA!
Har varit där ett par gånger och det är superfint både ovan och under vatten. Mycket populärt och känt för sitt undervattensliv
Hej. Här är en till som snorklat i Egypten. Vi var där på smekmånad i september i år. Helt fantastiskt. Å jo, vi snorklade även bland delfiner. :)