Seg karl!
Hej, rätt ny här på forumet, har läst lite tidigare men nu ger jag mig in i skrivandet oxå!
Det är så här, jag och sambon förlovade oss 050505 och pratade då om att gifta oss 060606, 060708 eller 070707.Vi insåg ganska snabbt att de två första datumen var alldeles för nära inpå. Nu börjar 070707 oxå att närma sig med stormsteg och sambon verkar såååå seg när det gäller att planera. För ett tag sedan så talade jag om för honom att ska vi ha kyrka och lokal den datumen så är det nog dags att boka, annars lär det inte finnas något kvar. Sagt och gjort, jag bokade den kyrka vi båda gillar och sen kom det till det med lokal. Att ha festen på typ restaurang med priser på alkoholen som är som "ute-priser" är bara att glömma, att ha det på "tom" lokal där man får fixa allt från catering till porslin tycker sambon verkar krångligt, dessutom vill han ha en fest där vi själva inte behöver jobba oss en massa (under själva festen alltså) Jaha, alltså då kostar det ju oxå därefter! Vill man dessutom hitta en lokal där man får ta med sig egen alkohol är det verkligen hög tid att ge sig ut på spaning.. men från sambons sida händer NADA!!! Han kan tom säga "om vi gifter oss".. VAdå OM??? Vi har ju för sjutton bokat både kyrka och en preliminär lokal. Sen rätt vad det är kommer han hem från jobbet och säger att han kollat upp med en på jobbet som har dj-kontakter som kan spela på festen osv.
Suck...
Vad gör man? Jag vill börja planera "på allvar" men vågar inte riktigt så länge han fortfarande säger "om".... men hjälp!! Jag har inte tvingat honom att vilja gifta sig, han säger att han vill det men han tycker det är dyrt... Men det blir ju så dyrt man gör det och jag anser att ju tidigare man är ute, desto mer alternativ har man att välja på, och kan kanske hitta billigare alternativ + att man kan sprida ut kostnaderna under en längre period.
Känner mig besviken på att han säger "om vi gifter oss" hela tiden, och att han inte vill säga nåt till någon än, typ som "ifall ifall".
Vad ska jag göra??