• Tjolahopp

förstorning,lyft?? hjälp??

Har alltid haft D-kupa men efter att jag tränat väldigt hårt har jag gått ner till en C-kupa! Detta gör att brösten är väldigt "tomma" och hängiga. Mår jätte dåligt av detta och funderar på någon slags op? kan någon rekomendera bra klinik, gärna i Göteborg. E rädd för att få för stora bröst med inlägg kanske räcker med ett lyft. någon som har erf.?
    Hur finansierar ni? D e ju ganska dyrt? Tacksam för lite hjälp el. vart ja ska vända mig? Har ju sett å hört så mycke om oseriösa kirurger!

• Svar på tråden förstorning,lyft?? hjälp??
  • Nellie031

Jag är i samma sits och undras detsamma.

• Luka

Jag har åxå samma "problem" och vill op.. har åxå funderat på om det räcker med ett lyft eller om man måste ta ett inlägg me.. vill/ska göra det i Gbg så de vore kul och prata med dig.. har du fått reda på nåt eller? Åsså va de de där me pengafrågan.. ja vet att vissa kliniker har avbetalning eller så har ju banken pengar..

• Bröllopsgalen

Jag har samma problem och har bestämt mig att operera i malmö. Under tiden rekommenderade min syrra att köpa en sån axelbandslös silikon bh som heter Unique Bra. Den får jag skitsnyggt lyft i och är funkar super i väntan på operation!!!

Hittade den på deras hemsida, uniquebra.se lycka till

• Janie

Själv har jag funderat på Bountiful Breast... Jag har gått ner i vikt, och förlorat lite i mina bröst - och dessutom alltid känt att jag verkligen borde ha större bröst! Så jag har gjort mycket research tillsammans med min man - och vi har kommit fram till att Bountiful Breast nog är det som skulle hjälpa; som alternativ istället för operation.

Har något hört om det? eller provat kanske?

www.bountifulbreast.com

• Tjolahopp

hej allihopa!
    Känns skönt å veta att det finns fler med detta problem. Tycker verkligen detta är jättejobbigt! hade jag haft pengarna så hade jag inte tvekat en sekund, men ja e student så detta kommer inte bli möjligt på några år
    Det jobigaste är på sommaren å alla dess små trekants bikinis utan stöd! Ska man behöva värsta mormors baddräkten för att få ett fint stöd/lyft?

Janie: låter ju helt otroligt! gillar inte å stoppa i mig piller bara... kan du se vad de innehåller, biverkningar mm. Kan det verkligen fungera??

Bröllopsgalen: vet att någon sa att den var dålig på stora, hängiga bröst?? har ju trots allt en tom C-D-kupa Säg till när du provat!

Luka: grattis till dig som ska gö det!! som sagt hade jag inte varit student så hade jag tagit ett lån med en gång
    Har du kollat vidare någonting? tror räntan var rätt hög på klinikerna, bättre på banken tror jag?

• Janie

Pillrerna innehåller hormoner - och därför ska det verka garanterat bättre än naturliga örtpiller för förstorning av bröst. Även transvestiter har fått brösttillväxt utav dessa piller, eftersom det påverkar hormonerna...

Det står jätte bra info på sidan!

Jag och min man har funderat på det här ett bra tag - och så fort som jag har lite mer extra pengar, så ska jag nog beställa ett paket med sådana..! :)

• ceciliaj

Hej allihopa!
    Jag gjorde en bröstförstoring på Carlanderska för över ett år sedan o jag kan verkligen rekommendera Clas Lossing! Han är mycket erfaren o har även gjort en bröstrekonstruktion på min mamma för många år sedan. Gå på en eller flera konsultationer o prata med kirurger o se vad de säger.

Janie:
    För några år sedan gick jag också på det där med piller o åt många piller om dan i över ett halvår. o nu sitter jag här med silikonbröst =) låt dig inte luras av pillrena, de bara kostar pengar!

• ceciliaj

Glömde att skriva att Carlanderska ligger i Göteborg för er som inte visste det =)

• Luka

ceciliaj:

Va inne på Carlanderska å kollade men de stod inte så mycke.. gjorde du bara förstoring eller gjorde du lyft också? Va betalade du?

Tjolahopp: Har inte kollat upp så jättemycke än mer än att ja har kollat på kliniker som har kredit.. å de fanns på två ställen.. men när ja flyttat ner efter jul å stadgat mig å så, då ska ja kolla upp mer seriöst.. ja har fått nog av mina nu.. *S*

• pickolina

Ät inte hormoner utan läkaruppsikt! Det är farligt!

• ceciliaj

Luka:
    Jag gjorde bara förstoring. Det gick på 38.000 för flytande silikon, men Lossing använder mest gelehallon nu tror jag och det är dyrare. Man får sova en natt på kliniken, det tyckte jag var viktigt.

• Tjolahopp

ceciliaj: går en utbildning där det är mycket fysisk träning mm. hur snabbt återhämtade du dig? var det väldigt jobbigt efteråt? måste man vara sjukskriven och blir man det av läkaren då eller? Min blivande vet hur dåligt jag mår av mina bröst så han har lovat att hjälpa mig med ett lån tills jag börjar jobba! e så himla glad med ändå tveksam!

• *sussie*

Hej alla!

Jag har opererat brösten för drygt 2 månader sedan...gjort lyft + impl. Gå in på detta forum:

plasticsurgery.mylava.net/index.php

Jag svarar gärna på frågor där + att jag har många bilder upplagda! Jag heter Susanne där.

mvh susanne

• Tjolahopp

hej *sussie* gick in på sidan du rekom. men vet ej hur man ser bilder? hittar ingen länk eller så? har du varit på återbesök ang. för att de har ändrats så? Kanske är för att svullnaden lägger sig? Eller vad vet jag, hihi... är inte så insatt än, försöker ta reda på så mycket som möjligt! Du kanske kan tala om för mig hur man går in och tittar på bilder? Hur känns brösten annars?

• Tjolahopp

*sussie* jag hittade själv! så jäkla trög när det gäller datorer ibland Jag tycker dina bröst blev jättebra! såg lite spända ut på de första bilderna så jag tycker de ser bättre ut nu! Åh, vad avundsjuk ja blir, men ska på konsultation på tis så det känns som ett steg i rätt riktn. måste va skönt att slippa jävla hängbröst

Svar på tråden förstorning,lyft?? hjälp??