• Tsilod

Hur ska det gå till?

Hejsan!
    Nu har jag beställt förlovningsringar till mig och min pojkvän. Jag tänkte att jag skulle göra något mysigt på nyårsafton och tänkte vi skulle förlova oss då...men! Jag behöver tips, råd o förslag till vad man kan göra? Jag är värdelös på att hitta på massa...jag har sagt att vi ska göra något mysigt, äta god middag eller nått men inget om ringarna...han vet alltså inget.

• Svar på tråden Hur ska det gå till?
  • sambo_malin

Jag funderar också på att fria till min sambo men vet inte riktigt heller hur. Vi firar 3-årsdag den 27:e dec så jag funderar på att hitta på något då. Min stora hobby just nu är att göra kort (till födelsdagar, jul mm.) så jag funderar på att göra ett jättegulligt kort och skriva något fint i.

Roligast hade varit att beställa en weekendresa i smyg och typ "kidnappa" honom från jobbet en fredag em. Fast då får det bli någon gång efter nyår.

Har du kommit på något bra Tsilod?

• Linum

Lite tips kanske?

Hade en kompis som blev friad till på följande sätt: De skulle ha en mysig hemmakväll, och äta skaldjur. Dåvarande sambon hade överst på fatet lagt de två största kräftorna. I klorna på dessa hade han satt fast ringarna. Hon hade ingen aning om detta.

En annan vän till mig friade genom att bjuda sin sambo på middag på en fin restaurang. Innan middagen hade hon varit i kontakt med restaurangen och bett dem servera desserten med ringen på tallriken. Hennes m2b blev väldigt glatt överraskad!

Jag tror inte att man behöver göra något överdådigt - det kommer ändå att bli ett minne för livet! Gör det extra mysigt med en favoriträtt, favoritställe eller favoritmusik. Det kan vara precis lika mysigt att förlova sig i Rom (som jag) som på en klippa vid havet över en picknick eller vid frukosten i sängen på nyårsdagen.

Tyckte att idén med ett kort var jättebra! Satsa på det - skriv en klurig vers eller bara "vill du gifta dig med mig?".

...och lycka till...

• Tsilod

Jättebra tips verkligen!
    Det jag har planerat nu är en fin middag, som han kommer få veta, lägga lite rosenblad på bordet för det har jag sagt att jag alltid velat ha, fina ljus och bara han o jag...! Nog för att jag kommer vara rätt nervös men det får vi ta då.

Jag har oxå funderat på att ha våran låt i bakgrunden, o när den då spelas så tänkte jag säga de väl valda orden jag skrivit ner om vad jag känner och sedan avsluta med "vill du förlova dig med mig" eller ska jag säga "vill du gifta dig med mig"? Men problemet är nu att jag inte vet någon fin mat, tänkte mig potatisgratäng, men vad kan man ha till?

Ja, jo så blire nog..=)!

• Linum

Min favorit är helstekt rostas (bästa rostfilébiten). Jensens cognacsås till det och han kan inte bli annat än kär...

Lite choklad till dessert - gå till Kanolds i Victoriapassagen och be om hjälp med lite goda tryfflar. Champagne till det!

Jag hade varit så himla nervig och alldeles tårig, så jag hade nog inte fått fram ett ljud om jag skulle säga massa saker... Hade definitivt skrivit alltihop på ett kort som man kan spara sedan. Är ju kul att ha i framtiden!

• Tsilod

Ja, jo det är ju sant!
    Jag som är fattig student har itne råd med så mycket, men tänkte typ chokladpuddig till efterrätt. Kanske inte det godaste om man säger så men. vi äter det iaf...!

• Linum

Det är väl jättegott!!! Sväng i lite sprit i och toppa med grädde och maränger!

• InaHjärtarAdam

Tsilod:

chokladpudding är ju det godaste!! :D

• sambo_malin

Tsilod:

Det där med frieri och förlovning finns det många åsikter om. Jag och min sambo är båda överrens om att den som friar frågar "vill du gifta dig med mig" och man därefter är förlovade. Har ni pratat om det någon gång så du vet hur han ser på saken?

Håller med om att chokladpuddig är kanongott! Det ska kännas att man ansträngt sig att göra en fin middag sen behöver det ju inte vara världens dyraste mat bara för det.

Linum:

Hihi..jo jag komemr garanterat också att lipa så jag tänkte det kunde vara bra emd ett kort i fall jag inte får fram ett ljud.

Svar på tråden Hur ska det gå till?