• Sunshine***

Vad ska man skriva i förlovningsringarna? Behöver många tips!

Hej hopp!

Det är så att jag funderat och funderat, jag vill ju skriva något spreciellt och fint i förlovningsringarna, och har just därför fått kortslutning. Allt jag kommer på är "Av kärlek." Säkerligen finns det bättre saker att skriva! Har ni några förslag? Vad skrev ni i era förovningsringar? Och finns det någon bra sida på nätet med tips? Gärna på latin.

Berätta gärna!

• Svar på tråden Vad ska man skriva i förlovningsringarna? Behöver många tips!
  • LissAnna

Vi skrev namn, datum och gjorde ett evighetstecken. (en liggande åtta)

• Lady o Lufsen

Om du nu inte vill ha ord så kan ni ju låta skriva in koordinaterna där ni träffades eller koordinaterna där ni förlovar er...

• jocelyn

Vi har en initial för våra förnamn med hjärta emellan och sedan datumet. alltså;

X *hjärta* X dag/månad/år

• Sunshine***

Tack för era svar! Jag ska passsa på och förtydliga mig lite gällande egna önskemål. Jag vill gärna skriva några ord, inte bara namn och datum. Känns mer personligt.

Vad tycker ni om att skriva "Av kärlek"? Det är väl rätt vanligt i vigselringar?

Kan man skriva vad som helst i en förlovningsring? Eller finns det någon "vett och etikett" om ni förstår vad jag menar? (Är lite dålig på det här!)

• Pepparmyntan

Sunshine*** ,

Kolla att det får plats i ringen. Själv fick jag bara plats med Din X och datum. Det hela beror på hur stor ringen är och hur många stenar du har. Gå till guldsmeden och fråga hur många tecken du kan ha.

• Sunshine***

jocelyn: tack för länken!

Pepparmyntan: Tack för tipset! Hur stor ring hade du? OCh antal stenar?

Svar på tråden Vad ska man skriva i förlovningsringarna? Behöver många tips!