• bellaprincipessa

Jag har slutat med p-piller och undrar....

...om det är vanligt att första mensen efter blir väldigt liten och kort? Jag har under tiden jag ätit p-piller haft mens i ca 5 dagar varje månad och den har varit ganska riklig. Nu var den i 2 dagar och det var mycket, mycket lite. Dock kom den vid ungefär samma tidpunkt som när jag åt. Normalt?

• Svar på tråden Jag har slutat med p-piller och undrar....
  • tattar-Emma

Normalt att allt blir konstigt när man mixtrar med hormoner. Det ordnar till sig.

• bellaprincipessa

Ok, skönt att höra!

• Genus

Var glad om detta är det enda konstiga som händer efter att du slutat med p-piller. Vad som hänt mig:
    massor av finnar, oregelbunden mens eller ingen alls. Outhärdlig mensvärk när den väl behagar infinna sig. För mycket testosteron i kroppen vilket gett mig lätt mustasch (syns i visst ljus, tack å lov att jag är ljus), svett som luktar karl, mer muskler vid träning (får hålla igen eller se biffig ut) och jag undrar hur fertil jag egentligen är. Det finns egentligen bara ett stort plus som jag ser det med att sluta: en sjujäkla sexlust och mer känslor överhuvudtaget. Hoppas att du slipper alla negativa följder! //G

• bellaprincipessa

Genus: Oj, ja så många olika biverkningar har inte hänt mig, men lite mer finnar har jag fått och mer flytningar. Håller dock med om sexlusten, den är större nu! :)

Svar på tråden Jag har slutat med p-piller och undrar....